Alla inlägg under september 2008

Av Josefin - 13 september 2008 22:04

Äntligen är helgen här!


När jag slog upp ögonen kl.1430 i fredags så visste man att nu är det ledigt till måndagkväll :) Tog en promenad runt Ansgarskyrkan och stannade efteråt till vid Soldatängen för att kolla in Jossans & Klas nya lya. Jättefint kommer det att bli och jag blir så sugen att flytta till hus med!


På kvällen åkte Erika, Johanna, Evelina och jag till Strike och bowlade. Det gick bra för mig i början men planade sen ut mot sista plats (tror jag:)... Kul att komma ut en stund iaf, jag var jättetrött och somnade vid 0100 och sov helt galet hårt till 1130 dagen därpå! Nacken gör ff ont och tar mkt av min ork och energi nu...måste till läkaren och kolla upp mig så fort lönen kommit.


Solen tittade fram idag men gud så kallt det börjar bli, burrr :( Tog en dans med dammsugaren innan jag skulle åka och träna. Buster fäller jättemycket så jag prövade att dammsuga honom med. Han älskar att bli dammsugad, jag skämtar inte!! Han stod helt stilla och så fort jag slutade ville han att jag skulle fortsätta (???). Skickade ett sms till Marie för att kolla om hon dammsugit hunden innan, det hade hon... Jag är inte förvånad :) Åkte och mötte upp träningsgänget för spår men jag kände mig inte alls på humör. Nacken värkte nått fruktansvärt och Buster var vild (det var ju inget nytt egentligen) Gjorde ett spår iaf som strulade i början men som gick bra sista halvan. Körde lite lydnad som gick mycket bättre! Lämnade tidigt då jag inte längre orkade med smärtan och mitt humör började dala regält...


Åkte hem och la mig i soffan en stund innan Buster visade att han inte var färdigsprungen för dagen... Åkte till Brudaremossen och lekte en stund med vovvarna, vi hade väldigt mysigt. Kände mig lite bättre till mods och åkte ner till Statiol och utnyttjade en biltvättskupong. Med ren utsida insåg jag att det var dags att ta hand om insidan med. Hämtade dammsugaren och gick loss på inredningen, nu luktar det återigen gott :)


Hundarna är trötta nu och jag likaså. Ska nog tappa upp ett bad och ge kroppen lite värme för nu är det nästan dags att sätta på elementen...


Imorgon är det träning med J och kurs...

Av Josefin - 9 september 2008 20:10

Glömde kameran idag :(


Gick upp tidigt för att tvätta, inget kul men ett nödvändigt ont.. Åkte till fältet efteråt och körde budföring, linförighet, uppletande och hade skotträning. Han gav mig fingret på budföringen så vi fick "prata" lite om det, efter en stund sprang han iaf åt rätt håll, haha. Linförigheten gick först sådär, det var mkt störning på planen, men efter att ha jobbat ett tag med honom gick han fint. Han brydde sig inte om skotten så jag la han plats men krok i backen, han låg lugnt och sansat så det kändes bra! Uppletendet gick fint, han hittade sina tre föremål och var så lycklig över att få springa och leta... Ska åka ner innan jobbet imgn och be T skjuta på platsen igen.


Det blev även en tur till J idag och det gick jättebra! Körde ett lydnadspass som gick fint och jag fick som alltid lite mer tips och andra tankesätt för fortsatt träning. Skyddet gick oxå bra, det är mer jag som måste få bättre koll på allt...hahaha! Ibland..eller ofta blir jag förvirrad över att ha hand om kopplet, bollen samt att ge kommandon i snabb följd, inte lätt för stor gul att uppfatta matte :) Men sista rundan var han grym, bet, släppte och kasta sig in fot snabbare än jag hann säga kommandot, underbart! Förhoppningsvis blir det träning även i helgen...


Känns alltid lika kul att träna med J för han ser personen brevid hunden och det var ju först då som Buster och jag blev ett team. Nu har jag fått jättebra tips på korrigeringar och belöningar som funkar för en galen gul. Jag tror att vi växer för varje träningspass med J och det är precis vad vi behöver för att bli ett kanon ekipage, både i vardagen och vidare ut på tävlingsplan. Det var kul att höra att Buster nu ser ut att ha "roligt" under linförigheten och det är ju faktiskt jag som sett till att det blivit kul...har aldrig tänkt på det! Om jag ser tillbaka bara några månader så har jag aldrig det där "jobbiga" konflikterna längre.


Jag hoppas att vi snart kan börja se en uppkörning för jag längtar ihjäl mig! Att få ha med mig mr Gul på jobbet kommer att underlätta mitt liv... inte bara ekonomiskt utan även att få ha luchrast och sova ut på dagen :)


Men mest för att få ha med sig sin bästa kompis på jobbet, ja ni fattar ju vad underbart!

Av Josefin - 8 september 2008 21:43

Äntligen var helvetesveckan över...


Var mer död än levande när jag masade mig över sängkanten kl.1430 Släppte ut vilddjuren och la mig sedan i soffan en stund för att vakna...det gick inget vidare :) Men gick slutligen upp och tog mig ner till fältet och tränade med duracellhunden..allt för att få en lugn kväll! Körde lydnad med Buster och han gick såååå bra, det kördes skydd några meter från honom men han släppte ändå inte koncentrationen på mig!!! Körde även lite bett/släppanden med bitstock och kortärm med blandat resultat. Han behöver ständigt påminnas, men när han fattar så fattar han och gör jättefina släppande..backar ut och lägger sig! Är ändå väldigt nöjd med han idag... Imorgon ska vi till J och träna på em så jag ska passa på att åka till fältet innan och göra platsliggning med skott.


Tog en promenad runt tjärnet efteråt och det kom ett riktigt monsunregn så tillomed hundarna gick hukande i regnet :) Buster glömde dock detta fort när vi kom fram till skatås och han fick tokspringa efter bollen!!! Efter att hundarna ätit slockande hundarna direkt, underbart! Passade att åka till affären och när jag kom hem möttes jag av en utslagen gul hund i hallen som inte ens lyfte huvudet när jag kom in, hahaha.


Annars händer det inte så mkt här, har haft problem med en muskel i nacken som vägrar att ge sig :( Har bestämt mig att komma igång att simma igen, nu är det dags att ta hand om mig själv... Jag måste bara få komma hemifrån en stund och nu när hundarna klarar sig själva så ska jag denna månaden köpa ett simkort på valhallabadet. Det ska bli skönt för mina slitna leder och framförallt axlar, nacke och rygg! Ska simma och sätta mig i bastun med balsam i håret och bara njuta....


Nu vaknas det tv-kväll...



Av Josefin - 4 september 2008 18:57

Hur trött kan man bli? Jobbat tre nätter nu, ledig inatt för att sen jobba hela helgen :( Känns inte uppmuntrande alls, är sååå trött!


Hämtade min stora gula bushund i Ljungkile kl.1530, han blev jätteglad =0) Marie sa att han hade skött sig och att han var välkommen tillbaka...sicken tur! Köpte en pizza på hemvägen som jag verkligen kastade i mig, haha. Skulle tagit mig ut till kallebäck för hundträning, men orkar inte. Min kropp är så trött så jag satsar på en promenad med lek och bus istället! Buster har slocknat här hemma, jobbigt att vara borta i tre nätter... Det har varit mysigt att få ha Yenna alldelles själv iaf, behöver jag säga hur lugnt det har varit?


Tack snälla Marie som orkade ha Buster i tre dagar, det var guld värt!


Nä, ska masa mig ut nu, sen ska jag bli en soffpotatis!

Ovido - Quiz & Flashcards