Alla inlägg under januari 2009

Av Josefin - 26 januari 2009 16:32

Han har varit suuuuperduktig!


I fredagsnatt blev det många nya intryck för stor gul. Jag är mäkta stolt över Gulingen som skött sig riktigt bra på alla ronder. Han är helt otroligt miljöstark och jag har många gånger under helgen förundrats över honom. Gallertrappor, genomskinliga glashissar, höga höjder, mörka utrymmen, trånga passager och höga larmtjut...inget av detta har ens stört honom! Han går självmant och kollar av alla rum, han puttar upp dörrar och tränger sig in i trånga mörka toaletter. Allt ska undersökas och han har hela tiden "koll" på sin omgivning, han markerar tydligt när han känner folk i näsan. Nä, jag kan inte vara nöjdare över Buster, han är en väldigt glad och lycklig hund :)


Det är första gången på ett år som jag ser Buster riktigt TRÖTT, han bara sover!!! Tro det eller ej, jag förundras varje gång jag går till dörren och han står sansat och gäspar under tiden.. Pälsen ligger inte längre 1cm utanför kroppen och ögonen har slutat snurra. Nu när han äntligen fått komma med mig ut, har en helt ny Buster kommit fram. behöver jag tala om att det är en klar förbättring? Inatt var Bus så trött efter att ha jobbat sina första tre nätter, så när jag tittade bak i bilen låg han på sidan och sov :) Han låg tillomed kvar i buren när jag öppnade den...som sagt...en ny trött Buster hahahaha.


Det kändes helskumt i fredags när jag fick sätta in honom i tjänstebilen, hahahaha. Det är som att köra en helt ny bil, nu kan jag lägga upp ronderna annorlunda och jag får lunchrast. Har redan känns av att jag har en annorlunda trötthet, stressen att behöva vakna i tid för att hinna utmed Bus är borta. Jag slipper oxå känna pressen att hinna ner till fältet varje dag, utan nu kan jag sova ut eller bara slappa en stund innan jobbet. Det är verkligen en ny tid som väntar för mig och Buster. Det känns iaf toppen att han med honom! Känner mig givetvis mkt tryggare på vissa ronder....


Idag har dagen liksom försvunnit... Vaknade ändå kl.12 för att fixa naglarna kl.1230, det tog sin tid då jag brutit av 4st!!! Sen direkt ner till Stina för att vaxa..fan va ont det gjorde idag :( Hämtade Yenna efteråt och slängde i mig mat, men orkade knappt äta nått ändå. Buster har legat utslagen hela dagen (hahahahah, helt otroligt). Ska ta ut de en sväng nu för jag måste ner till apoteket och hämta ut mer Rimadyl till lilltjejen. Buster får bara vila ut idag för nu jobbar jag tis-tors :)


Kan knappt fatta att jag faktiskt är klar och har Bus i tjänst =0)

Av Josefin - 23 januari 2009 14:20

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA! ÄNTLIGEN....


Vi gjorde det, vi är KLARA! Allt känns helt fantastiskt, men otroligt overkligt. När de sa att jag var Godkänd var det som hela jag stannade upp i några sekunder... Att Buster ska få följa med mig i tjänstebilen i natt...ja det är en helt surrialistisk känsla...


När jag gick och la mig igår kände jag mig lugn, det fick gå som det går kände jag... Sov i ca 4timmar, men studsade upp klockan 0600 och tänkte att jag bara ville få detta gjort. Väl uppe hos Polisen kändes Bus pigg men inte för laddad. Vi kom inte igång förren kl.0845 så det blev en lång väntan... Jag och en tjej från ett annat bevakningsföretag skulle köra upp. Vi fick veta att vi skulle köra inomhus och det var väl då jag fick en liten oroskänsla... Allt som är nytt för Buster är ju en risk...men J och jag körde lite där inne och han gick bra... Bara ett ryck runt i hallen och där kom han ju ingen vart så...hahaha. Jag fick börja och både inkallningen och hoppet gick hyfsat bra, men han la sig på inkallningen...(man undrar ibland vad han funderar på...) Hade även DK på hoppet men han hoppade iaf på andra HOPP-kommandot och satte sig fint på andra sidan.  I skyddet är jag jättestolt över honom, med tanke på att det inte var nått plank eller värn utan Polisen stod bakom ett skynke. Hann inte ens skicka honom på REVIR utan det var pang på i ärmen, även om bettet inte var fullt så släppte han och kom in fot direkt! Han låg snällt kvar under visitationen och transporten var kanon...


Är jättestolt över mig själv och Buster Bus idag...vi fixade det till slut! Sen jag fick hem Buster 18januari 2008 har det verkligen varit en bergodalbana, men jag har lärt mig ortoligt mkt och nu ser jag fram emot att växa ihop ännu mer med min kompis nu när han får vara med på jobbet. Nu ska vi börja hitta tillbaka till den roliga träningslusten och vi ska bli ett kanon team...Buster och jag!!!


TACK till J för ALL hjälp och stöttning! Utan dig hade detta inte varit en verklighet idag,hoppas på fortsatt hjälp nu när pressen är borta :) Nu har jag och Buster alla förutsättningar till att bli ett ÄNNU bättre team! Tack ännu en gång!!!!

Av Josefin - 22 januari 2009 18:49

Då var det snart dags för den STORA dagen....


Ska bara slappna av och ta det hela med ro...om det går. Har haft fantastiska framsteg med Buster under 2008. Det som sker...sker, imorgon. Det finns inget jag kan göra för att påverka, mer än att inte bli galet nervös, hahaha. Nä, visst hoppas jag innerligt att vi fixar det, men om vi inte gör det så...ja... Ikväll ska jag bara ta det lungt framför tv-n tillsammans med M. Han sover över här och tar därmed hand om lilltjejen medans Bus och jag åker till Jonsered :)


Vi får väl se hur rubriken lyder imgn ;)



Av Josefin - 21 januari 2009 21:30

Har tränat på varje dag och det känns som det kan gå hur som helst på fredag... Buster har ff svårt för inkallningen och hoppet, skyddet känns däremot bra. Sista träningspasset imgn innan dagen D och just nu är jag bara helt dödstrött.... Han hade oxå två av sina favorit-aerovarv där han vägrar att komma när man ropar utan bara springer runt och latchar... Fan, va arg jag va på han!


Nä, går det åt skogen så gör det...


Nattinatt

Av Josefin - 16 januari 2009 21:08

Då är det bestämt..nästa fredag är det uppkörning med Buster!


Det känns bra, känner mig inte alls nervös... Nu jäklar är det dags att att få betalt för allt slit jag har lagt ner under ett år med Buster. Jag är mer redo än någonsin att ge järnet på plan, jag vet vad jag ska göra och även om det alltid är 50/50% med Buster så känns det bara bra..  


Ska avboka tiden hos veterinären med Yenna på torsdagen, eftersom jag inte klarar att koncentrera mig på båda dessa STORA händelser ihop. Efter Busters prov ska jag endast ägna mig åt Yenna och se hur hennes framtid ser ut... Hon mår bra och därför känner jag att jag kan vänta ett tag till.


Helgen blir bara lugn och fridfull, det ska bli promenader med hundarna och slappa framför tv-n. Jag är så trött i kropp och huvud efter all press och stress senaste tiden. Den lilla ork jag har kvar ska läggas på nästa vecka inför Busters uppkörning.


Nu ska jag hoppa in i en varm dusch, sen återgår jag till soffan...och godisskålen :)

Av Josefin - 14 januari 2009 20:46

Idag tog vi farväl av min farfar, det var en fin cermoni...


Efter cermonin körde jag mor till spårvagnen och det blev en snabb tur hem för att hämta ombyte. Hälsade på M innan han skulle vidare till jobbet, vi hann med att äta en bit innan och det var tur för jag höll på att hungra ihjäl. Hundarna fick ha en tråkig dag, men jag muntrade upp de med att åka i becksvart mörker till Brudaremossen. Väl där ser jag att det brinner, hm.. Gick iaf ut med djuren och kollade in den lilla branden, såg allt lite skumt ut att det skulle tänt en brasa just där...så sent. Ringde  och fick prata med brandkåren som kom... stannade och visade var det brann men åkte sen. Kanske har man gjort en god gärning idag iaf... Hundarna sov som små lamm efter promenaden, Bus sprang som en tok hela tiden. Det var så mörkt så jag vet inte hur många varv han tog, men han däcka helt av nedanför soffan. Yenna snarkade till och med i sin korg, hahha. Gott när de är slöfockar!!!


Hann inte med att träna med Bus idag men jag körde genom allt igår och det satt fint :) Ska åka och träna innan jobbat imgn, hoppas att Busfrö´t är lika duktig då!? Lilla Yenna har mått hyfsat idag, hon har ju haft en lugn dag. Har ökat Rimadyl-dosen och haft täcke på henne ute. Hon är glad och pigg men visst bävar jag inför nästa vecka...


Nä, ska ta en dans med dammsugaren innan grannarna går och lägger sig!

Av Josefin - 12 januari 2009 22:44

Yenna är varken bättre eller sämre... Hon kan gå kortare promenader men börjar halta vid längre :( Hon är pigg och glad men visst ser man att kroppen börjar ta ut sin rätt. Pratat med vet idag och på torsdag nästa vecka ska vi träffas och bestämma vidare vad som är bäst för lilltjejen. Just nu känns allt bara overkligt, jag vet ingenting om någonting... Jobbar bara en dag denna veckan och jag ska ta vara på dagarna med henne ifa det blir ett jobbigt möte med veterinären...med tungt besked :(


Imorgon ska jag sova ut, helgen har varit påfrestande med alla tankar kring Yenna. Ska ta en promenad med hundarna innan jag åker till fältet och tränar med Bus... På kvällen åker jag till M och slappar framför en film. På onsdag är det begravning, min farfar har gått bort... Så det e verkligen bara kul saker som händer runt omkring en nu...


Eftersom det inte är tillräckligt med Busters träning inför uppkörningen, Yenna som är dålig och begravning har jag även haft inbrott i mitt garage... Givetvis var det inte min bil utan Ms bil som fått en ruta slagen och ett uppbutet handtag... Tråkigt att man inte kan få ha bilen ifred för skitungarna som tog brända cdskivor... Man undrar varför??? Känner inte längre för att ha kvar garaget, känns liksom helt meningslöst! Har sagt upp avtalet och får från 1mars två öppna platser istället. Fastighetssötaren var jättesnäll och fixade med uppsägningen som egentligen är 3månader...så jag slipper ligga att betala den! Får tills dess ha uppsikt över bilen så gott det går i garaget... Det gäller att hålla tummarna hårt att de inte går på just mitt..igen.


Som ni förstår så känns livet inte på topp juist nu. Men jag är så glad och tacksom över min pojkvän som står bakom och hjälper mig så mycket med allt. Utan honom just nu hade jag nog bara velat gömma mig i ett mörkt rum och aldrig komma ut...


Förhoppningsvis ska jag få kört upp Bus snart, jag vill ha det klart så jag kan orka koncentrera mig på Yenna. Nu känns det jättejobbigt att ha allt detta på samma vecka, kroppen orkar liksom inte längre...


Nä, nu ska jag krypa ner under täcket... Jag hoppas att morgondagen innehåller ett spår av ljus i allt kaos..



Av Josefin - 9 januari 2009 15:05

Nu vill hon inte stödja på ena benet...lilltjejen. Det finns inget mer att göra, det vet jag. Det här hemska och fruktansvärda beslutet som endast jag kan ta, måste nu funderas på... JAG VILL INTE! Hon..den bästa och finaste hunden...endast 5år gammal...måste kanske alldelles snart lämna mig. Fy fan...


Jobbar bara en dag nästa vecka, så då får jag se hur det blir... I helgen ska hon vara hos dagmatten och jag har sagt att det kanske snart inte är så långt kvar...


Vad mer kan jag skriva, orden är slut... Känner bara mig så jävla ledsen :(


Varför får vi inte ha dessa underbara hundar längre?

Ovido - Quiz & Flashcards