Direktlänk till inlägg 20 april 2011

Tysnad råder...

Av Josefin - 20 april 2011 14:28

Helt sjuk, i flera veckor har vi kämpat med att få bukt med Crims skällande! Från i söndags kan vi räkna hans skall  och det är inte många  ...


Bestämde mig ju för att ändra lite rutiner här hemma och vilken skillnad det blev! Alla leksaker är bortplockade förutom tuggisar och vedträn. Vi måste skona våra möbler   ! Fick lära mig ett annat sätt att korrigera vilket jag oxå testade när han skällde, ett snabbt pockande med fingerspetsarna samt ett NEJ med pondus. Resultat kom med en gång, för jag har varit som en hök på den lille. Jag ser ju när han är på väg att börja skälla och då kommer korrigeringen, Crim fattade och har nu suttit tyst och väntat vid varje utgång! Hökmatten har oxå varit på så fort jag ser att han vill ha med Buster på en lekomgång här inne och nu råder det ett sånt lugn här hemma, underbart!


Ute hade vi ju ännu större problem, svårt att hinna korrigera när hundarna är lösa och längre ifrån en. Crim skäller nästan konstant när han leker med Buster. Kom på iden att använda Buster som trigger, så jag busade upp Buster vilket resulterar i att Crim börjar skälla... Ropar in Buster och får ju då valpen inom räckhåll för en snabb korr samt NEJ! Busade igång Buster igen och ropade in honom och sa LIGG för då vet jag att Crim börjar skälla. Det tog 3ggr och nu råder det tysnad även under leken!!! Helt otroligt   .....


Självklart kommer det ett skall här och var men jag försöker vara snabb och säga till. Men jag lovar att om man jämnför med hur det var innan, OMG! Nu räcker det oftast att jag säger till med rösten, då kommer han till mig eller så lägger han sig ner och somnar. Beroende på om vi är ute eller inne!


Har varit på fältet och lektränat i två dagar. Vi måste fortsätta öva på att han inte får springa fram till hundar och människor men tycker ändå han är duktig och lyssnar för det mesta jättebra  . Känner inte att jag hittat den ultimata roliga leksaken men har ögonen öppna... Blir lättare när de riktiga tänderna kommit på plats oxå, nu är man lite försiktig i leken för jag vill inte skada honom.


Dags för jobb i två nätter och jag har äntligen fått en ny mobil så jag har mycket att pilla och lära mig   .




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Josefin - 21 juli 2011 15:13

     Igår tog vi en tripp med denna ångbåten, i tre timmar tuffade vi runt i göteborgs skärgård. En jättemysig tur, som jag verkligen rekommenderar! Men ett ombyte med varma kläder är bra att ha för när solen började gå ner var det rätt kallt. Ut...

Av Josefin - 18 juli 2011 14:49

    Tog en tur med vovvarna till Amundön, där det blev bus och bad en stund. Buster hittade en gammal fotboll på promenaden igår så den fick hänga med idag. Tyvärr fick bollen inte leva så länge...       Försökte ta lite nya kort på C...

Av Josefin - 13 juli 2011 15:46

  Vilka fantastiska dagar vi har haft i Lidköping och på Kållandsö! Vi började vår resa med att åka direkt ut till Läckö Slott. Incheckningen var inte förren kl.14 så vi passade på att njuta av vädret... Crim fick sig ett svalkande dopp oxå     ...

Av Josefin - 10 juli 2011 21:37

  Jag, Buster och en vän tog oss ut till Amundön idag och njöt av en fantastiskt eftermiddagsol! Faktiskt första gången jag var där, men lär återkomma hit för det var helt underbart..     Buster njöt av att få vara med utan liten och det lo...

Av Josefin - 9 juli 2011 15:30

Denna soliga dag började med en promenad runt Ansgarskyrkan! Vädret har verkligen varit kalas för både hundar och folk, strålande sol men inte allt för varmt och en härlig bris  . Så vi tog bilen och åkte ner mot Särö där vi hittade en krog vid havet...

Ovido - Quiz & Flashcards