Direktlänk till inlägg 13 september 2008

Vänta lite, jag ska bara dammsuga klart...hunden!?

Av Josefin - 13 september 2008 22:04

Äntligen är helgen här!


När jag slog upp ögonen kl.1430 i fredags så visste man att nu är det ledigt till måndagkväll :) Tog en promenad runt Ansgarskyrkan och stannade efteråt till vid Soldatängen för att kolla in Jossans & Klas nya lya. Jättefint kommer det att bli och jag blir så sugen att flytta till hus med!


På kvällen åkte Erika, Johanna, Evelina och jag till Strike och bowlade. Det gick bra för mig i början men planade sen ut mot sista plats (tror jag:)... Kul att komma ut en stund iaf, jag var jättetrött och somnade vid 0100 och sov helt galet hårt till 1130 dagen därpå! Nacken gör ff ont och tar mkt av min ork och energi nu...måste till läkaren och kolla upp mig så fort lönen kommit.


Solen tittade fram idag men gud så kallt det börjar bli, burrr :( Tog en dans med dammsugaren innan jag skulle åka och träna. Buster fäller jättemycket så jag prövade att dammsuga honom med. Han älskar att bli dammsugad, jag skämtar inte!! Han stod helt stilla och så fort jag slutade ville han att jag skulle fortsätta (???). Skickade ett sms till Marie för att kolla om hon dammsugit hunden innan, det hade hon... Jag är inte förvånad :) Åkte och mötte upp träningsgänget för spår men jag kände mig inte alls på humör. Nacken värkte nått fruktansvärt och Buster var vild (det var ju inget nytt egentligen) Gjorde ett spår iaf som strulade i början men som gick bra sista halvan. Körde lite lydnad som gick mycket bättre! Lämnade tidigt då jag inte längre orkade med smärtan och mitt humör började dala regält...


Åkte hem och la mig i soffan en stund innan Buster visade att han inte var färdigsprungen för dagen... Åkte till Brudaremossen och lekte en stund med vovvarna, vi hade väldigt mysigt. Kände mig lite bättre till mods och åkte ner till Statiol och utnyttjade en biltvättskupong. Med ren utsida insåg jag att det var dags att ta hand om insidan med. Hämtade dammsugaren och gick loss på inredningen, nu luktar det återigen gott :)


Hundarna är trötta nu och jag likaså. Ska nog tappa upp ett bad och ge kroppen lite värme för nu är det nästan dags att sätta på elementen...


Imorgon är det träning med J och kurs...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Josefin - 21 juli 2011 15:13

     Igår tog vi en tripp med denna ångbåten, i tre timmar tuffade vi runt i göteborgs skärgård. En jättemysig tur, som jag verkligen rekommenderar! Men ett ombyte med varma kläder är bra att ha för när solen började gå ner var det rätt kallt. Ut...

Av Josefin - 18 juli 2011 14:49

    Tog en tur med vovvarna till Amundön, där det blev bus och bad en stund. Buster hittade en gammal fotboll på promenaden igår så den fick hänga med idag. Tyvärr fick bollen inte leva så länge...       Försökte ta lite nya kort på C...

Av Josefin - 13 juli 2011 15:46

  Vilka fantastiska dagar vi har haft i Lidköping och på Kållandsö! Vi började vår resa med att åka direkt ut till Läckö Slott. Incheckningen var inte förren kl.14 så vi passade på att njuta av vädret... Crim fick sig ett svalkande dopp oxå     ...

Av Josefin - 10 juli 2011 21:37

  Jag, Buster och en vän tog oss ut till Amundön idag och njöt av en fantastiskt eftermiddagsol! Faktiskt första gången jag var där, men lär återkomma hit för det var helt underbart..     Buster njöt av att få vara med utan liten och det lo...

Av Josefin - 9 juli 2011 15:30

Denna soliga dag började med en promenad runt Ansgarskyrkan! Vädret har verkligen varit kalas för både hundar och folk, strålande sol men inte allt för varmt och en härlig bris  . Så vi tog bilen och åkte ner mot Särö där vi hittade en krog vid havet...

Ovido - Quiz & Flashcards