Alla inlägg under maj 2008

Av Josefin - 30 maj 2008 14:08

Vill gratta E och Cleo som idag klarade L-testet till väktarhund och uppkörningen...  Lycka till i natt och fortsättningsvis!


Mina djur ligger utslagna på golvet och sover :) Tog en tur till RUSTA och insåg att jag glömde köpa det som jag egentligen åkte dit för...hm..typiskt! Blir att åka dit igen iaf.. Köpte nya gardiner till vardagsrummet, blev jättebra men behöver ett par till.


Efter det tog vi en härlig promenad i skogen. Hundarna blev så trötta i värmen och vi hittade till slut ett ställe för hundbad. Men det var en myrstrack brevid så jag var inte sugen på att stanna där länge. Vi hade tur och hittade ett annat ställe som både var myrfritt och trevligare överlag :)

Dags att jobba inatt, ser fram emot tisdag då det blir träning med J!! Tränade lite igår kväll och jag tror framförgåendet har lossnat!!! Ska fortsätta träna detta i helgen innan jobbet och köra platsen och linförigheten på natten...


Den dagen vi klarar uppkörningen kommer bli den lyckligaste dagen i mitt liv :)



Av Josefin - 29 maj 2008 21:02

Hm, behöver man säga hur många år sen man själv tog studenten :)


Blev ingen träning med J idag, då jag fick rycka ut och göra ordning hos pappa innan min bror kom... Hundarna fick vara med ändå, de fick bada i havet och ligga i bilen under kalaset. Det var mycket folk som kom och dagen blev lång.. Nu är hundarna ändå helt slut efter haft fullt upp med att skälla på alla bilar och människor som skulle förbi, haha...


Men ska ändå ta ut de på en promenad strax, nu får de sova och smälta maten...


Här kommer lite bilder från dagen...

Av Josefin - 28 maj 2008 20:31

Mår mycket bättre idag, så det blir åter till jobbet på fredag!


Natten var härlig och jag vaknade pigg och utvilad. Åkte till huveröds och köpte en ljusblå (givetvis) fäll till Busters nya bur. Yenna fick äran att följa med in och hon är ju så söt... Hon luktar noga genom alla olika godisskålar, burkar, lådor och backar, men tar inget utan lov... Hon valde tjurmuskel och grisknorr (och 50st olika andra sorter, haha), vilka jag köpte med hem. Svängde om mattlandet och köpte nya underlagsmattor, en till bilen och till den nya buren. Efter det fick vovvarna åka till härlanda tjärn och bada, vilket alltid uppskattas :)


Hämtade senare den nya buren hos M och hundarna fick leka på den stora gräsmattan. Fick äntligen de grymma snörbollarna från Backamo hundtjänst. De kommer att testas imorgon om jag får tag på J angående träningen imgn. Får se till att träna lydnaden imgn iaf om vi inte får ihop någon träff...


Min bror tar även studenten imgn, så kl.1600 blir det hem till pappa å fira stora killen :) Hundarna ska få vara hemma och Buster ska få sitta i nya buren. Eftersom det nu verkar som S inte kommer att bo här, gjorde jag ordning för Mr Gul i köket... Blev kanon, se nedan!

Av Josefin - 26 maj 2008 20:24

Natten var inget vidare... Vid 0330, hade jag varit uppe säkert sju gånger och snytit mig, tagit mer huvudvärkstabletter, kissat och druckit!


Efter 0400 somnade jag tillslut och sov till 1030, man får vara glad för det lilla :) Åkte till brudaremossen med hundarna så det fick springa av sig, men Buster tycker det är tråkigt med en sjuk matte... Kom in förut, efter en kort tur till affären för att införskaffa mer dricka...är helt slut nu. Tänkte ta bilen ner till härlanda tjärn senare ikväll och släppa vilddjuren :)


Yenna är halt igen, hoppas att det går över. Svårt att veta hur man ska göra, frisk kommer hon ju aldrig bli. Det var längesen hon halt nu och jag hade hoppats på att hon var bra...eller bättre... Hon verkar inte ha ont, men sen e hon ju en riktig segtant som inte visar att hon har ont. Glömmer aldrig när jag såg blodfläckar i hela lägenheten efter morgonpromenaden. Det visade sig att hon skurit upp en hel trampdyna, men ni ska inte tro att hon halta eller ens gnydde till då det hände. Så det var bara att lämna in hunden till veterinären och det fick sy flera stygn...sicken hund!


Lilla Yenna, vad vill du att jag ska göra?

Av Josefin - 25 maj 2008 16:45

Fick ta en sömntablett inatt för att få ut några timmars djupsömn, ryggen värker, huvudet är tungt och febern kommer och går.... Får nog stanna hemma i morgon, men det känns inte kul i plånboken...


Ställde klockan på 0830, men kom inte upp förrän 0900, tog en dusch för att kvickna till... Träningen gick bra, J tyckte lydnaden såg bättre ut än sist och i skyddet gick det riktigt bra i slutet. Vi har prövat olika metoder för att få Mr Gul att fatta, men han blir så frustrerad och slutar lyssna... Men han har nu köpt en metod, som vi nu ska befästa. Det var jobbigt att träna med feber, i slutet var jag så vimsig att jag skrek - STÅ STILLA.....LOSS, hahaha, skulle ju säga FOT! Vi körde igen och jag gastar - STÅ STILLA....LOSS...igen! Inte kontigt att hunden blir virrig med en sådan virrig matte, hahaha! Och så undrar jag varför hunden inte kommer in och sätter sig fot, hmmm, hahahaha! Jojo, så där stod jag och gör om samma sak säkert tre gånger i rad! J, höll på att skratta ihäl sig. Behöver jag säga mer än att vi slutade träna efter det :)


Buster är helt slut här hemma nu, vi tränade ändå till 1430 med pauser givetvis! Nu har jag inhalerat nässpray, tagit en Ibumetin och ätit gårdagens pizzarester. Känner mig matt i kroppen och ska lägga mig igen...


Känns iget kul att ringa jobbet, men ...

Av Josefin - 24 maj 2008 23:03

Natten var jobbig eftersom det kändes som min hals höll på att brinna upp..


Så dagen blev inte alls som jag önskat, har feber så jag har inte orkat med hundarna nått. Däremot så gjorde Buster så att jag var tvungen att ta fram moppen. Den j-la hunden har börjar ta tassen i vattenskålen..ghaaa! Än så länge har detta bara varit i bilen, men givetvis efter promenaden hällde jag upp två skålar fulla med vatten. (Hundarna var helt slut efter vår lilla promenad i värmen.) Så när jag satt i sista skålen stod båda och drack och helt plötsligt kommer en gul på idén att välta matbaren!! Han han inte välta den som tur var innan jag fick tag på hundeländet! Men ni kan själva gissa hur mycket vatten som hamna på golvet och addera smutsiga jordtassar...där har ni mitt köksgolv- #@h%/()@*jävla hund* !!!


S kom på besök en stund, hon ska snart bli inneboende här ett tag... Hon fixa webbkamera till datorn, så nu har jag det...


Legat i soffan mest som sagt, men jag har allt fått en gosig gul brevid, S tog kort så se nedan, haha! Han tycker verkligen om att ligga på en och det är riktigt mysigt... Kollar just nu in schlagern, men orkar nog inte se hela den tråkiga röstningen...


Kl.1100 imorgon ska vi åka till J, orkar inte köra nått egentligen men vad gör man inte. Ska mest köra skyddet, då gör J ändå mesta jobbet. Åker ut innan och värmer upp med lydnad, så kan vi köra direkt när han kommer. Får ju en trött hund sen, så då kan jag få ligga i soffan resten av dagen!


Nä, nu tar jag en tablett till...GODNATT zzzzzzzzzzzzzzzz

Av Josefin - 23 maj 2008 23:46

Då var det gjort, äntligen fixat pengarna så nu är Buster bus min!

Men reklamationsrätten gäller ju allt man köper under tre år ;)

Nä, det känns jättebra att ha en stor gul hund!!!


Dagen har mest spenderas i bilen, först var jag på banken för att numera bli SEB-kund. Sen åkte vi till Ljungkile för att skriva på papper för mr Gul. Han fick även sin årliga vaccination som M var snäll och fixa med hem.. Beställt en stor gallerbur, ihopfällbar, som jag ska hämta i nästa vecka hos M, ska bli så skönt att kunna stänga in den store under dagarna då jag sover :)


Bilen åkte senare vidare hemåt för att hämta upp lite matvaror för en grillkväll ute hos A och J i Anneberg. Det blev en jätte trevlig kväll med god mat och alltid så trevligt sällskap! Hundarna fick springa på deras stora tomt, men fick mest ligga i bilen...


Imorgon ska jag gottgöra hundarna med långpromenad och även lägga ett spår till Buster om vädret blir bra. Annars ska jag bara ta det lungt med film och ryggläge i soffan, det behövs...  På söndag blir det träning med J, så jag får väl se till at ha tränat lite innan, hahaha!


Nattis!!!!!!!

Av Josefin - 20 maj 2008 19:00

Dagen startade tidigt, nja..tidigt för mig som vanligtvis sover om dagarna :)


Det blev genomgång av lydnaden och skyddet, fick även denna gång mycket bra tips som givetvis ska testas i veckan! Träning igen till helgen och jag ska försöka hinna träna så mycket jag kan tills dess.... Framförgåendet såg bättre ut än väntat, så det kändes kanon. Ska träna så som jag blev visad och hoppas att polletten trillar ner på mr Gul. Det var underbart väder ute och det känns att man varit ute hela dagen, mr Gul ligger utslagen...


Är just nu väldigt trött, har en hemsk ryggvärk oxå :(


GRATTIS TILL BUSTER SOM FYLLER 2ÅR IDAG!!!


Ovido - Quiz & Flashcards