Direktlänk till inlägg 23 mars 2010

En uppdatering...igen!

Av Josefin - 23 mars 2010 17:16

Oj, så längesen jag var här nu...


Buster och jag jobbar och sliter ! Dagarna försvinner men vi har allt hittat på både det ena och andra. Bland annat har vi varit på hundkurs och det gick fint, han e ju så duktig min lillkille... Nu e det 3veckor till nästa kurstillfälle och vi ska försöka träna det där med apporten tills dess... Tyvärr har det blivit väldigt dåligt med hundträning nu, vädret har ju inte varit bra just till träning. Nu känns det iaf som våren börjar komma och det känns sååå bra!!! Sambon och jag har oxå hittat på lite grann, gått på bio, varit på stan, fikat och mysat här hemma. Viktigt att ta vara på de lediga dagarna och hitta på lite kul grejer mellan alla måsten...


Jag har även köpt gymkort på Hela Hälsan som inte ligger så långt ifrån oss. Känns kanon att ha kommit igång och jag är riktigt taggad! Jag går även hos en massör en gång i månaden som lossar spänningarna i rygg och axlar, oj vilken skillnad det är nu! Första gången trodde jag att jag skulle dö av smärta men redan andra gången kände jag markant skillnad... Målet är att träna upp styrkan i axlar och rygg samt få bättre kondition så jag orkar med mitt arbete. Ska satsa på mig själv nu, det är dags att börja ta hand om sin kropp! Ska oxå investera i nya löparskor och komma igång med powerwalk och börja löpträna så fort vädret blir härligare...


Buster och jag ska komma igång med träningen oxå, vi har en tävling som avslutning på kursen som vi ska vara med på om vi inte jobbar. Kommer nog avså platsen även denna gången pga allt för många osäkra hundar i gruppen.. Synd, men jag vågar inte att nån flyger på honom, då det finns endel aggressiva hanhundar. Får väl se vilka som är med i slutändan....


I april ska vi även åka upp till Kennel Vakta och vara med på deras kennelträff, ska bli riktigt kul! Vi ska träna men tror att det mestadels blir skratt och tjöt i mängder!


Nu väntar vi på att få semesteransökan godkänd, tyvärr blir det nog inte så som vi vill men...vi får se. Läääängtar iaf väldigt mycket till ledighet! Bilen har iaf fått ny kamrem och ny bromsslang samt blivit godkänd på besiktingen! Känns skönt att han är fitforfight nu.... Ska fixa airconditionen denna sommaren, hoppas att han som fixade den förrförra sommaren kan hitta felet. Som tur är kan man göra en kostadsfri undersökning hos han först och så får man ett fast pris på lagningen.


Nu måste jag fixa lite här hemma, tråkigt men nödvändigt!


 
 
Madde o Neo

Madde o Neo

24 mars 2010 04:43

Massage en gång i månaden är inte det väldigt sällan? Blev åtsagd att jag till en början behövde massage 4 gånger på en månad för att lösa upp allt innan man minskade till 1g/mån för underhåll.

Vad blev det för bio?
Var själv och såg Shutter Island igår, rätt så bra faktiskt.

Du gör helt rätt i att hoppa över platsen, inte värt att riskera uppkörningen pga att det momentet förstörs. Förstår dig.

Tur att det är så billiga reservdelar på volvo för den verkar va fel alltjämnt.

http://www.maddebeaneo.blogg.se

 
Josse och Buster

Josse och Buster

24 mars 2010 15:02

Hej Madde!!

Har bara råd att gå 1gång i månaden, hahahaha! Vi såg I love you Philip Morris, skitfilm...tyvärr! Micke vill se den Shutter Island, men jag hoppar den..är skitskraj för den verkar ju så läskig :)

Kram

http://yennaochbuster.bloggagratis.se

 
Madde o Neo

Madde o Neo

2 april 2010 19:23

Glad Påsk på er!
Känn dig inte ensam att jobba ;)

http://www.maddebeaneo.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Josefin - 21 juli 2011 15:13

     Igår tog vi en tripp med denna ångbåten, i tre timmar tuffade vi runt i göteborgs skärgård. En jättemysig tur, som jag verkligen rekommenderar! Men ett ombyte med varma kläder är bra att ha för när solen började gå ner var det rätt kallt. Ut...

Av Josefin - 18 juli 2011 14:49

    Tog en tur med vovvarna till Amundön, där det blev bus och bad en stund. Buster hittade en gammal fotboll på promenaden igår så den fick hänga med idag. Tyvärr fick bollen inte leva så länge...       Försökte ta lite nya kort på C...

Av Josefin - 13 juli 2011 15:46

  Vilka fantastiska dagar vi har haft i Lidköping och på Kållandsö! Vi började vår resa med att åka direkt ut till Läckö Slott. Incheckningen var inte förren kl.14 så vi passade på att njuta av vädret... Crim fick sig ett svalkande dopp oxå     ...

Av Josefin - 10 juli 2011 21:37

  Jag, Buster och en vän tog oss ut till Amundön idag och njöt av en fantastiskt eftermiddagsol! Faktiskt första gången jag var där, men lär återkomma hit för det var helt underbart..     Buster njöt av att få vara med utan liten och det lo...

Av Josefin - 9 juli 2011 15:30

Denna soliga dag började med en promenad runt Ansgarskyrkan! Vädret har verkligen varit kalas för både hundar och folk, strålande sol men inte allt för varmt och en härlig bris  . Så vi tog bilen och åkte ner mot Särö där vi hittade en krog vid havet...

Ovido - Quiz & Flashcards