Direktlänk till inlägg 24 oktober 2009

Ledighet!

Av Josefin - 24 oktober 2009 23:28

Imorgon ska Buster och jag vara med på HIKs KM, det ska bli kul även om jag kommer komma sist Cool! Körde genom alla moment idag och det sitter förutom apporten... Kommer avstå platsliggningen och kanske även tandvisningen ifa han börjar strula, då kommer jag bryta. Mitt ända mål imorgon är att ha bättre poäng i de moment han kan sen förra året och att ha bättre kontakt och samarbete trots störningar... Om jag lyckas kunna ha en samlad och fokuserad gul hund genom hela lydnaden kommer jag vara jätteglad. Jag har som mål att nästa år vara med och genomföra ALLA moment!


Helgen har annars varit bra, i fredags lagade vi god middag, såg på film och bara jäste. Idag tog vi en sväng till Allum, tränade lite med Bus innan jag drog och mötte upp Stina för bio! Vi såg The Ugly Truth och den var riktigt rolig Glad... Kom precis in efter ännu ett litet träningspass med gulingen och han skötte sig bra! Det blir att stiga upp kl.0800 imgn och förhoppningsvis inte dra nr.1 på Kmet, hihi.


Micke och jag firar ju ett år (!!!) 21november! Vi har idag bokat hotell och spa i Malmö den 24-25nov. Tyvärr hade de stängt under helgen men det gör inget, vi har två fripass från jobbet och kommer ändå vara lediga en vecka. Ska bli riktigt skönt och kul att få komma hemifrån, hundarna är redan inbokade på olika ställen. Blir att vi åker tidigt och lämnar väskorna på hotellet på tisdagen, kl.1300 ska vi på 2h spa på ett ställe brevid hotellet. Det blir först relaxavdelningen med avslappning i varm pool, sen blir det massage, ansiktsbehandling och sånt härligt. Efter det går vi till hotellet och äter en god middag, slappar och kollar in deras bubbelpool och bastu. Utcheckning kl.1200 på onsdagen. Tänkte strosa runt resten av dagen i Malmö eftersom vi båda inte varit där. Äta lunch och kolla i affärer innan vi kör hem igen... Längtar!!! På vår årsdag ska vi givetvis oxå hitta på nått, blir väl ett resturangbesök och nått mer. Ska kolla lite vad man kan hitta på...


Skriver imgn och berättar hur det gick!

Wish us luck....

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Josefin - 21 juli 2011 15:13

     Igår tog vi en tripp med denna ångbåten, i tre timmar tuffade vi runt i göteborgs skärgård. En jättemysig tur, som jag verkligen rekommenderar! Men ett ombyte med varma kläder är bra att ha för när solen började gå ner var det rätt kallt. Ut...

Av Josefin - 18 juli 2011 14:49

    Tog en tur med vovvarna till Amundön, där det blev bus och bad en stund. Buster hittade en gammal fotboll på promenaden igår så den fick hänga med idag. Tyvärr fick bollen inte leva så länge...       Försökte ta lite nya kort på C...

Av Josefin - 13 juli 2011 15:46

  Vilka fantastiska dagar vi har haft i Lidköping och på Kållandsö! Vi började vår resa med att åka direkt ut till Läckö Slott. Incheckningen var inte förren kl.14 så vi passade på att njuta av vädret... Crim fick sig ett svalkande dopp oxå     ...

Av Josefin - 10 juli 2011 21:37

  Jag, Buster och en vän tog oss ut till Amundön idag och njöt av en fantastiskt eftermiddagsol! Faktiskt första gången jag var där, men lär återkomma hit för det var helt underbart..     Buster njöt av att få vara med utan liten och det lo...

Av Josefin - 9 juli 2011 15:30

Denna soliga dag började med en promenad runt Ansgarskyrkan! Vädret har verkligen varit kalas för både hundar och folk, strålande sol men inte allt för varmt och en härlig bris  . Så vi tog bilen och åkte ner mot Särö där vi hittade en krog vid havet...

Ovido - Quiz & Flashcards