Direktlänk till inlägg 10 oktober 2009

Jan Gyllensten, min nya idol!

Av Josefin - 10 oktober 2009 21:52

Helgen har börjat tungt men ändå varit oooootroligt kul och givande!


Med endast fyra timmars sömn i kroppen åkte jag till fältet och assisterade vid Securitas KM-09. Hjärnan var väl påslagen 50% iaf Glad. Det blev ett strålande väder, kallt med solsken, vilket bidrog till att det kändes liiite lättare att bara ha sovit dessa få timmar... Fem var de som tävlade och det hela slutade kl.1500


Åkte hem och åt lite och la mig och vila i en timme innan det var dags att bege sig till GMBK och lyssna på Jan Gyllensten. En mycket intressant kille vill jag säga och det var tur för jag var såååå trött. Hans föreläsning var så bra och intressant att jag lyckades lyssna i de tre timmar som det varade. Jag såg verkligen fram emot att få höra och lära av honom i praktiken dagen efter, men väl hemma brände det i ögonen av sån trötthet att jag stupa i säng kl 22.30 Men jag var så trött att jag inte kunde sova, väldigt irriterande. Sov oroligt hela natten, men säkert berodde det med på alla tankar och upplevelser man varit med under dagen...


Idag fick alltså Buster och jag tillsammans med Jan och massa duktiga instruktörer vara "problemekipage". Tog upp problemet med platsliggning och Jan visade med några enkla knep och ett helt nytt sätt att träna detta utan att göra momentet! Det hela kändes jättebra och jag såg resultat med en gång. Han sa att jag nu inte skulle träna momentet platsliggning på några månader utan bara fortsätta träna och utveckla dessa övningar han gett mig. Det gav mig en liten orolig känsla i magen då företaget vill att jag ska köra upp om två veckor? Jag vill gärna ge Buster den här chansen och jag kände så otroligt starkt inför Jans argument om platsliggningen, allt stämde ju... Jag ringde T och sa som det var, att jag INTE ville köra upp utan vänta och träna några månader istället. Isf om detta funkar kan jag åka upp och faktiskt ha en platsliggning befäst istället för att åka upp och "hoppas" på att han ligger, vilket inte känns bra! Busters godkännande går ju ändå inte ut förren januari 2010, därför kan jag ju verkligen träna detta och ge det en ärlig chans. Mitt beslut känns jättebra och jag ser nu fram emot att nu få utveckla de träningsbitarna som Jan givit mig! 


Imorgon ska jag vara på klubben hela dagen och om vi har tur får vi ytterligare ett träningstillfälle med Jan!!! Då tänkte jag ta upp problemet i skyddet, kan bli intressant vad han har för tips att få Busters och min relation bättre i bevakningarna när jag närmar mig honom. Väldigt intressant att även få se de andra hundarna som är med, man lär sig mycket av att bara se Skrattande...


Nu ska jag sova, hoppas jag..

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Josefin - 21 juli 2011 15:13

     Igår tog vi en tripp med denna ångbåten, i tre timmar tuffade vi runt i göteborgs skärgård. En jättemysig tur, som jag verkligen rekommenderar! Men ett ombyte med varma kläder är bra att ha för när solen började gå ner var det rätt kallt. Ut...

Av Josefin - 18 juli 2011 14:49

    Tog en tur med vovvarna till Amundön, där det blev bus och bad en stund. Buster hittade en gammal fotboll på promenaden igår så den fick hänga med idag. Tyvärr fick bollen inte leva så länge...       Försökte ta lite nya kort på C...

Av Josefin - 13 juli 2011 15:46

  Vilka fantastiska dagar vi har haft i Lidköping och på Kållandsö! Vi började vår resa med att åka direkt ut till Läckö Slott. Incheckningen var inte förren kl.14 så vi passade på att njuta av vädret... Crim fick sig ett svalkande dopp oxå     ...

Av Josefin - 10 juli 2011 21:37

  Jag, Buster och en vän tog oss ut till Amundön idag och njöt av en fantastiskt eftermiddagsol! Faktiskt första gången jag var där, men lär återkomma hit för det var helt underbart..     Buster njöt av att få vara med utan liten och det lo...

Av Josefin - 9 juli 2011 15:30

Denna soliga dag började med en promenad runt Ansgarskyrkan! Vädret har verkligen varit kalas för både hundar och folk, strålande sol men inte allt för varmt och en härlig bris  . Så vi tog bilen och åkte ner mot Särö där vi hittade en krog vid havet...

Ovido - Quiz & Flashcards