Direktlänk till inlägg 15 juni 2009

Leeedig!

Av Josefin - 15 juni 2009 21:17

Då har vi äntligen averkat en jobbhelg och det känns skönt att nu ha två dagar ledigt..


Idag började jag dagen med att åka till Pernilla och få fina naglar :) Sen blev det full fart hem för att skjutsa Micke som skulle iväg med jobbet på middag. Han har jobbat inom företaget i 20år (!!) och skulle med 14st andra få äta middag med chefen... Jag är inte ledsen över att få vara hemma, hahaha. Erika och jag tog en varm smörgås och glass på Triumfglass istället, mycket bättre! Hundarna fick en kortis på Brudaremossen som jag numera döpt till Bustersmosse ;)


Ikväll ska jag inte göra många knop utan bara ladda batterierna inför morgondagen. Ska vaxa benen kl.11 och sen bär det av mot mölndal,  till Stina för en väldigt jobbig och tråkig stund. Stina ska ta bort sin ena hund och jag har lovat att följa med som stöd... Alltid jobbigt med visst ställer man upp! Efter det blir det full fart med Busterbus till fältet för träning. Jag hoppas att Micke och jag kan hitta på nått senare på kvällen, åka iväg till stan eller nått :) Han har visning på sin lägenhet imgn så nu måste vi hålla alla tummar, tassar och klor!!!


Har kommit med på kurs med Bus! Det blir tävlingslydnad med inriktning på klass1 på HIK. Den börjar i september, men ser redan fram emot att få komma igång. Kommer bli bra träning för honom och det behövs mkt störningsträning om vi någonsin kommer våga oss ut och tävla... Jag hoppas att kanske nästa år starta i ettan, men det beror helt på hur han utvecklas. Just nu känns det inte som någon idé :( Vi ska även till Backamo på hundläger med jobbet v.39, det blir kanon med tanke på att vi har uppkörning i oktober! Förhoppningsvis klarar vi det galant denna gången, hahahaha! I juli är det ju dags för korningen och vi får väl se om stor gul kan få ihop några poäng. Känns som det kan gå hursomhelst, han är fortfarande spökig... Men som alltid kan den gula hunden överraska sin matte ibland. Träningen går riktigt bra nu och han känns trygg och lugn (lugnare, kanske jag ska säga) på plan. Inga "du kan inte ta mig" fasoner, men har inte vågat ha han helt lös än. Han får allt ha linan på sig ett tag till...


Nä, om man ska slänga sig i soffan en stund innan han ringer och vill bli hämtad?

 
 
Madde & Neo

Madde & Neo

16 juni 2009 20:30

Härligt med massa läger och kurser, alltid kul med ny inspiration =)
Tack för gratulationerna för uppkörningen, jo visst är det som en börda mindre när den är avklarad.
Sicka tjusiga naglar, vill också ha!
Är det Stina på jobbet som ska ta bort sin?
Ha det gött i sommarvärmen ;)

http://www.maddebeaneo.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Josefin - 21 juli 2011 15:13

     Igår tog vi en tripp med denna ångbåten, i tre timmar tuffade vi runt i göteborgs skärgård. En jättemysig tur, som jag verkligen rekommenderar! Men ett ombyte med varma kläder är bra att ha för när solen började gå ner var det rätt kallt. Ut...

Av Josefin - 18 juli 2011 14:49

    Tog en tur med vovvarna till Amundön, där det blev bus och bad en stund. Buster hittade en gammal fotboll på promenaden igår så den fick hänga med idag. Tyvärr fick bollen inte leva så länge...       Försökte ta lite nya kort på C...

Av Josefin - 13 juli 2011 15:46

  Vilka fantastiska dagar vi har haft i Lidköping och på Kållandsö! Vi började vår resa med att åka direkt ut till Läckö Slott. Incheckningen var inte förren kl.14 så vi passade på att njuta av vädret... Crim fick sig ett svalkande dopp oxå     ...

Av Josefin - 10 juli 2011 21:37

  Jag, Buster och en vän tog oss ut till Amundön idag och njöt av en fantastiskt eftermiddagsol! Faktiskt första gången jag var där, men lär återkomma hit för det var helt underbart..     Buster njöt av att få vara med utan liten och det lo...

Av Josefin - 9 juli 2011 15:30

Denna soliga dag började med en promenad runt Ansgarskyrkan! Vädret har verkligen varit kalas för både hundar och folk, strålande sol men inte allt för varmt och en härlig bris  . Så vi tog bilen och åkte ner mot Särö där vi hittade en krog vid havet...

Ovido - Quiz & Flashcards