Direktlänk till inlägg 25 april 2009

Lägenhetshopp och kattgos!

Av Josefin - 25 april 2009 23:53

Jodå, precis nu har jag sökt en annan trea här i området. Den ligger två trappuppgångar från mig, min förhoppning är att söka den ovanpå mig med och få chansen att kolla in båda innan vi bestämmer oss. Det bästa av allt är att båda kommer bli inflyttning 1aug och då är det semestertider :) Nu börjar hoppet om gemensamt boende bli nära, jippiii!!!


Helgen har bjudit på strålande väder och vi har tagit vara på de timmarna väl. När vi vaknade i fredags kändes det underbart att veta att man var ledig! Micke åkte mot Bohus och jag åkte till Pernilla och fixade naglarna. Efter det tog vovvisarna och jag turen mot Bohus och tog en runda i Jennylund. Sen lagade jag fläskfilé och potatisgratäng som satt fint i magen på kvällen. Det hann sittas en stund på balkongen, men hujädamig så kallt det blir när solen gått ner... Vi mysade resten av kvällen och såg fram emot morgondagens bravader... 


Satte klockan och tog ännu en tur på morgonen i Jennylund. Hundarna skulle få vara hemma en stund eftersom vi skulle ta en tur runt i Kungälv. Det blev loppis, second hand och zoobutiks besök. Hittade en JÄTTE leksak till Buster bus. Ett däck med snöre, hahaha. Vill lova att den fick bra betyg senare idag när han fick den :) Hittade även lite gottis och en snörboll. På ena zoobutiken fanns en svrt/vit kisse som var så kelig! Han kurra hela tiden och tryckte in huvudet i magen, så underbart! Efter några timmar runt om i kungälv blev det dags att ta sig hem till hundana. Väl hemma kände jag mig seg och somnade i sängen i en hel timme :) Micke skulle iväg på eftermiddagen med några kollegor och kolla på fighting i Scandinavium. Jag åkte hem men tog först en tur till Brudaremossen där Buster fick leka med sin mya lekis :) Sen fick de vara själv en stund igen medans jag åkte och hälsade på min gamla klasskompis Anna från Dingle. Hon har fått en liten flicka så det var jättetrevligt att prata i några timmar. Jag fick träffa katten Findus som nu är 15år!! Han bodde med oss i Dingle och det var kul att höra att han ff levde :) Han kurrade och gosade med en gång han såg mig. Anna sa att han måste kommit ihåg mig för han har på senare år blivit lite "folkskygg" mot nya människor... En kul och trevlig kväll blev det iaf!


Nu tycker nog vovvisarna att matte varit borta tok för mkt idag men det händer ju inte så ofta får de trösta sig med. Grisknorrar och vomkakor fick bli mutgodiset när jag kom hem... De har varit så duktiga idag ändå, Bus har inte gnagt på nått!! Imorgon blir det förhoppningsvis lika fint väder, har inte gjort några planer alls. Ska ta ett kort på Buster och hans nya lekis och lägga in :)


Natti natt

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Josefin - 21 juli 2011 15:13

     Igår tog vi en tripp med denna ångbåten, i tre timmar tuffade vi runt i göteborgs skärgård. En jättemysig tur, som jag verkligen rekommenderar! Men ett ombyte med varma kläder är bra att ha för när solen började gå ner var det rätt kallt. Ut...

Av Josefin - 18 juli 2011 14:49

    Tog en tur med vovvarna till Amundön, där det blev bus och bad en stund. Buster hittade en gammal fotboll på promenaden igår så den fick hänga med idag. Tyvärr fick bollen inte leva så länge...       Försökte ta lite nya kort på C...

Av Josefin - 13 juli 2011 15:46

  Vilka fantastiska dagar vi har haft i Lidköping och på Kållandsö! Vi började vår resa med att åka direkt ut till Läckö Slott. Incheckningen var inte förren kl.14 så vi passade på att njuta av vädret... Crim fick sig ett svalkande dopp oxå     ...

Av Josefin - 10 juli 2011 21:37

  Jag, Buster och en vän tog oss ut till Amundön idag och njöt av en fantastiskt eftermiddagsol! Faktiskt första gången jag var där, men lär återkomma hit för det var helt underbart..     Buster njöt av att få vara med utan liten och det lo...

Av Josefin - 9 juli 2011 15:30

Denna soliga dag började med en promenad runt Ansgarskyrkan! Vädret har verkligen varit kalas för både hundar och folk, strålande sol men inte allt för varmt och en härlig bris  . Så vi tog bilen och åkte ner mot Särö där vi hittade en krog vid havet...

Ovido - Quiz & Flashcards