Direktlänk till inlägg 16 oktober 2008

Hur mår du Buster?

Av Josefin - 16 oktober 2008 22:20

Visst hade det varit skönt om hundar kunde prata!?


Åkte till kallebäck och det blev ren katastrof :( Passade på att lägga plats med skott, men valde att stanna i kopplets längd. Buster som är skottfast gick upp efter första skottet och var jätteängslig, gick och la om honom men han låg i två sekunder innan han åter reste sig och vägrade sen lämna min sida.  Med svansen mellan benen försökte jag åter lägga honom men det gick inte, han reste sig så fort jag gick 1cm från honom. Lämnade gruppen och testade att lägga brevid, även detta utan framgång. Platsledaren frågade vad som hände och jag förklarade att han aldrig blivit så här ängslig. Hon tyckte jag skulle glömma det hela och kolla öronen ifa han har någon infektion. Lite moloken var jag allt men tänkte köra genom resten av lydnaden. Men eftersom de körde skott under budföringen blev han åter änglig. Blev lite bättre när skotten var klara men han var inte alls sitt rätta jag. Han kunde inte koncentrara sig på lydnaden överhuvudtaget så jag gav upp... Gick av planen, la han plats igen för jag ville inte lägga han i bilen utan en bra minnesbild av platsen.. Han reste sig direkt, men jag la om honom och han låg kvar. Lät han ligga i 15-30 sekunder och gick och belöna honom två ggr, efter det åkte vi hem! I morgon ska jag ringa veterinären och göra en grundlig undersökning på stor gul!


Dagen har annars varit regnig, men jag har fått tvättat alla hundplädar :) Jätteskönt att ha haft en heldag hemma utan att ha massa måsten. Nu vankas det jobbhelg och det är ju inget man ser fram emot just nu :(


Nu ska jag kolla på film, Brudens bäste man... Hyrde en annan idag med, The Cleaner, helt klart se värd!!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Josefin - 21 juli 2011 15:13

     Igår tog vi en tripp med denna ångbåten, i tre timmar tuffade vi runt i göteborgs skärgård. En jättemysig tur, som jag verkligen rekommenderar! Men ett ombyte med varma kläder är bra att ha för när solen började gå ner var det rätt kallt. Ut...

Av Josefin - 18 juli 2011 14:49

    Tog en tur med vovvarna till Amundön, där det blev bus och bad en stund. Buster hittade en gammal fotboll på promenaden igår så den fick hänga med idag. Tyvärr fick bollen inte leva så länge...       Försökte ta lite nya kort på C...

Av Josefin - 13 juli 2011 15:46

  Vilka fantastiska dagar vi har haft i Lidköping och på Kållandsö! Vi började vår resa med att åka direkt ut till Läckö Slott. Incheckningen var inte förren kl.14 så vi passade på att njuta av vädret... Crim fick sig ett svalkande dopp oxå     ...

Av Josefin - 10 juli 2011 21:37

  Jag, Buster och en vän tog oss ut till Amundön idag och njöt av en fantastiskt eftermiddagsol! Faktiskt första gången jag var där, men lär återkomma hit för det var helt underbart..     Buster njöt av att få vara med utan liten och det lo...

Av Josefin - 9 juli 2011 15:30

Denna soliga dag började med en promenad runt Ansgarskyrkan! Vädret har verkligen varit kalas för både hundar och folk, strålande sol men inte allt för varmt och en härlig bris  . Så vi tog bilen och åkte ner mot Särö där vi hittade en krog vid havet...

Ovido - Quiz & Flashcards