Direktlänk till inlägg 15 oktober 2008

Hemmakväll...

Av Josefin - 15 oktober 2008 21:59

Då är det två dagars ledighet :)


Vaknade till ett riktigt regnväder, så jag bestämde mig snabbt för att ägna dagen till tvätt och städning. Hade tur med tvättstugan och fick en tid idag mellan 17-20 för alla kläder, sen grovtvättstugan för alla hundplädar imgn mellan 14-17. Hade tid hos P idag för att fixa naglarna, äntligen! Det blev bra, men lite för korta... Jaja, tur att det växer ut iaf ;) Erika och jag tog en tur runt Härlanda tjärn, det var jättemkt folk (??) fast regnväder... Normalt brukar jag knappt möta en kotte ute när det regnar, hahaha. Vi åkte till Willys och handlade massa onyttigt, allt för en helkväll i soffan!


Imorgon vet jag inte vad som händer, har inte hört nått från J, men jag ska nog ta mig till kallebäck om inte Js träning kommer emellan... Kanske åker jag till fältet om Erika ska dit, vi får la se.. Annars ska jag bara ta det lungt, hann inte med att träffa de röda, förhoppningsvis kommer vi träffas i nästa vecka, då jag är mer ledig...


Har börjat med apporten förresten... Har inte kommit långt alls, för jag bestämde mig att pröva en ny metod, då jag inser att konflikten blir för stor mellan Bus och mig i detta moment. Nu får han ta apporten i munnen innan varje måltid och det funkar faktiskt. Han är ju så koncentrerad på att få äta så han tuggar ingenting på aoorten (!!) Ska hålla på så, känns bra att slippa bråka med honom, han får ju belöning med att få äta direkt efteråt. Hoppas snart kunna få honom att hålla i apporten i några sekunder.... Inser att det säkert kommer att ta längre tid, men jag har inte bråttom. Hade varit kanon att få in APPORT-kommandot så här istället för isf har jag fått honom tuggfri på köpet :)


Nä, ska nog ta ett skumbad, tända lite ljus och lägga mig i rena lakan...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Josefin - 21 juli 2011 15:13

     Igår tog vi en tripp med denna ångbåten, i tre timmar tuffade vi runt i göteborgs skärgård. En jättemysig tur, som jag verkligen rekommenderar! Men ett ombyte med varma kläder är bra att ha för när solen började gå ner var det rätt kallt. Ut...

Av Josefin - 18 juli 2011 14:49

    Tog en tur med vovvarna till Amundön, där det blev bus och bad en stund. Buster hittade en gammal fotboll på promenaden igår så den fick hänga med idag. Tyvärr fick bollen inte leva så länge...       Försökte ta lite nya kort på C...

Av Josefin - 13 juli 2011 15:46

  Vilka fantastiska dagar vi har haft i Lidköping och på Kållandsö! Vi började vår resa med att åka direkt ut till Läckö Slott. Incheckningen var inte förren kl.14 så vi passade på att njuta av vädret... Crim fick sig ett svalkande dopp oxå     ...

Av Josefin - 10 juli 2011 21:37

  Jag, Buster och en vän tog oss ut till Amundön idag och njöt av en fantastiskt eftermiddagsol! Faktiskt första gången jag var där, men lär återkomma hit för det var helt underbart..     Buster njöt av att få vara med utan liten och det lo...

Av Josefin - 9 juli 2011 15:30

Denna soliga dag började med en promenad runt Ansgarskyrkan! Vädret har verkligen varit kalas för både hundar och folk, strålande sol men inte allt för varmt och en härlig bris  . Så vi tog bilen och åkte ner mot Särö där vi hittade en krog vid havet...

Ovido - Quiz & Flashcards