Direktlänk till inlägg 2 oktober 2008

Fy fan va vi e bra!

Av Josefin - 2 oktober 2008 21:05

Idag gjorde Bus och jag (tillsammans med J) ett lydnad/skyddspass inför jobbets hundansvariga...


Mötte upp J en timme innan och körde genom lite lydnad, Buster kändes kanonfin och jag var inte jättenervös... När hundansvig kom satt vi alla och prata en stund om framtiden och träningen inför en framtida uppkörning. Kände allt nervositeten komma medans vi pratade, men när jag gick mot bilen tänkte jag koppla bort allt och bara ge järnet! Samlade upp den Gula hunden innan jag gick ut på planen, han gick som en pärla! Körde genom hela lydnadsdelen och jag var så stolt över mig själv och framförallt Busterbus. Det gick så bra, Buster hade jättefin kontakt och var så glad att min nervositet försvann helt :)


Inför skyddet kände jag mig bra till mods, mkt för att J skulle figga...  Buster gjorde väldigt bra ifrån sig, jag "tjatade" tydligen lite på honom (enligt J). Men det var nog mest nerverna på mig som spökade, haha! Annars gjorde han bra bett/släppande, transporter och framföringar...


Efter passet fick Buster vila ut i bilen och vi samlades för att summera passet. Vi fick bra respons och de hundansvariga hade inte väntat sig att se oss vara så bra :) J var jättestolt över oss och jag var lika stolt över att ha klarat nått som jag var väldigt nervös inför, men som jag fixade! Det känns som allt släppt lite, jobbet har fått se resultat av mitt och Js tränande och en uppkörning känns nu som ett kul mål att nå till!


Bus är helt slut efter denna dagen och jag passade på att gå en stund på Allum för att bara vara "själv" en stund...


Imorgon är det KM på fältet, 11st anmälda och jag hoppas på uppehåll eftersom jag ska skriva domarprotokoll...


/Nattinatt

 
 
Wanja

Wanja

10 oktober 2008 16:28

JAA visst är ni det!! När hinner du att vila? Vi måste ses snart, de röda behöver lite lööv....

http://www.minminlight.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Josefin - 21 juli 2011 15:13

     Igår tog vi en tripp med denna ångbåten, i tre timmar tuffade vi runt i göteborgs skärgård. En jättemysig tur, som jag verkligen rekommenderar! Men ett ombyte med varma kläder är bra att ha för när solen började gå ner var det rätt kallt. Ut...

Av Josefin - 18 juli 2011 14:49

    Tog en tur med vovvarna till Amundön, där det blev bus och bad en stund. Buster hittade en gammal fotboll på promenaden igår så den fick hänga med idag. Tyvärr fick bollen inte leva så länge...       Försökte ta lite nya kort på C...

Av Josefin - 13 juli 2011 15:46

  Vilka fantastiska dagar vi har haft i Lidköping och på Kållandsö! Vi började vår resa med att åka direkt ut till Läckö Slott. Incheckningen var inte förren kl.14 så vi passade på att njuta av vädret... Crim fick sig ett svalkande dopp oxå     ...

Av Josefin - 10 juli 2011 21:37

  Jag, Buster och en vän tog oss ut till Amundön idag och njöt av en fantastiskt eftermiddagsol! Faktiskt första gången jag var där, men lär återkomma hit för det var helt underbart..     Buster njöt av att få vara med utan liten och det lo...

Av Josefin - 9 juli 2011 15:30

Denna soliga dag började med en promenad runt Ansgarskyrkan! Vädret har verkligen varit kalas för både hundar och folk, strålande sol men inte allt för varmt och en härlig bris  . Så vi tog bilen och åkte ner mot Särö där vi hittade en krog vid havet...

Ovido - Quiz & Flashcards