Direktlänk till inlägg 13 augusti 2008

Josefin och Buster = Ett Ekipage

Av Josefin - 13 augusti 2008 17:21

I går var det dags att träffa J för ett lydnads och skyddspass!


Han ville först se hur lydnaden såg ut efter sommaren som gått. Efter ett par vändor tyckte jag han gick bra men han var lite okoncentrerad i början, kan berott på att jag var lite nervös. Alltid jobbigt att träna när folk ser på... Men jag blev jätteglad när J sa att det såg toppen ut, vi såg nu ut som ett ekipage! Behöver jag säga hur stolt jag kände mig? Min träning i sommaren har verkligen gett resultat, J var impad av oss och jag hoppade av LYCKA inombords... Sen var det roligt att göra sin tränare stolt, en liten belöning för hans och mitt engagemang! Roligt att höra att jag åter ler under linförigheten med, hahaha.... Det var ett tags sen jag tyckte hundträningen var kul, men nu tror jag jag hittat en bra bit tillbaka. Tack vara bra hjälp med mr Gul, har jag hittat till det som funkar för oss. Framförgåendet var bra, men något jag inte får glömma träna mera på. Han har tendens att nosa i backen och vingla ut på sidorna... Buster gjorde en kanonbra inkallning, han kom inte bakom mig utan satte dig fint vid sidan direkt!


Skyddet gick bättre än vad jag någonsin hoppats på! Han har ff lite problem på vissa ställen, men han kommer in "FOT" nu :) Bollbelöning har funkat kanon och jag hoppas vi snart kan få in hela momentet även på avstånd. Linförigheten var jag mycket nöjd med, han var så duktig fast HAN med den roliga armen stod där :) Även när vi gick nära och förbi armen gick han bra, jag var sååå glad! I det ställen han brast ansåg jag att det var mitt fel, okoncentrerad matte och fel kommandon kan lätt göra en liten schäferhjärna förvirrad! Måste få upp min koncentration som jag lätt tappar då jag börjar bli trött. Det märktes tydligt igår, då jag började bli trött under skyddsmomentet och Buster svävade direkt iväg...

Dextrosol intravinöst kanske???


Summerat en kanontimme fast ösregn! Hoppas få träffa J snart igen, för mer träning och tips för att bli ett bättre ekipage...


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Josefin - 21 juli 2011 15:13

     Igår tog vi en tripp med denna ångbåten, i tre timmar tuffade vi runt i göteborgs skärgård. En jättemysig tur, som jag verkligen rekommenderar! Men ett ombyte med varma kläder är bra att ha för när solen började gå ner var det rätt kallt. Ut...

Av Josefin - 18 juli 2011 14:49

    Tog en tur med vovvarna till Amundön, där det blev bus och bad en stund. Buster hittade en gammal fotboll på promenaden igår så den fick hänga med idag. Tyvärr fick bollen inte leva så länge...       Försökte ta lite nya kort på C...

Av Josefin - 13 juli 2011 15:46

  Vilka fantastiska dagar vi har haft i Lidköping och på Kållandsö! Vi började vår resa med att åka direkt ut till Läckö Slott. Incheckningen var inte förren kl.14 så vi passade på att njuta av vädret... Crim fick sig ett svalkande dopp oxå     ...

Av Josefin - 10 juli 2011 21:37

  Jag, Buster och en vän tog oss ut till Amundön idag och njöt av en fantastiskt eftermiddagsol! Faktiskt första gången jag var där, men lär återkomma hit för det var helt underbart..     Buster njöt av att få vara med utan liten och det lo...

Av Josefin - 9 juli 2011 15:30

Denna soliga dag började med en promenad runt Ansgarskyrkan! Vädret har verkligen varit kalas för både hundar och folk, strålande sol men inte allt för varmt och en härlig bris  . Så vi tog bilen och åkte ner mot Särö där vi hittade en krog vid havet...

Ovido - Quiz & Flashcards