Direktlänk till inlägg 30 juli 2008

Braaaaaa, duuuktig kiiiilleeee!

Av Josefin - 30 juli 2008 21:39

Min bebis har varit så duktig! 


Kom precis hem från en träningstimme ute på Kallebäcks brukshundsklubb. Var även där i tisdags, har haft turen att fått med mig min störningskollega Monica båda gångerna! Kört linföriget, kontaktövningar, hopp över hinder och framförgående. Buster har varit helt kanon, jättefin linförighet med bra kontakt fast annan hund på plan. Idag gick jag och träna bara några meter från Monica och Hector. Han titta lite, men jag fick snabbt åter kontakt som sedan bestod :)


Känns som jag fått ordning på de sätt som J visade mig som belönig under själva momenten. Visar bollen men han har inte fått den förrän hela momentet är klart. Istället har jag berömt mycket med rösten, klappat honom på sidan under linförigheten, han får ibland kampa snabbt i kopplet eller så bjuder jag upp honom mot mig. Detta har funkat så himla bra, så fort han går bra tar jag till något av dessa metoder. Han har reagerat fantastiskt bra på detta!!! 


Idag åkte Sandra, vovvarna och jag ut till pappa för att sola och bada. Hundarna simmade och lekte hela tiden, så det var trötta fyrbenta som somnade direkt vi kom hem... Skönt, då kunde jag passa på att handla, dammsuga och tvätta golvet.


Tisdagen blev en härlig dá med två kompisträffar! Först åkte jag till Hisinge Island och tog en fika med Johanna. Efter mycket snattrade hängde hon på till en klädbutik här i Sävedalen som sålde ut allt till vrakpriser. Jag har varit där tre gånger och hittat linnen, kjol, byxor, strumpor, jacka och tröjor i prisklasser 30-100kr!!! Lämnade Johanna vid spårvagnen, åkte hem en snabbis för att mata och rasta mina djur. Josefin hämtade upp mig för fortsatt shopping på Allum. Vi åt en god nacho-tallrik först, sen började jakten efter en klänning till henne. Hittade en jättefin på VILA-butiken, hoppas den ska bli bra till alla bröllop hon ska till under sommaren... Det blev en liten pratstund hemma hos mig innan hon åkte hem.


En varm dag med underbara vänner...vad mer kan man önska???

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Josefin - 21 juli 2011 15:13

     Igår tog vi en tripp med denna ångbåten, i tre timmar tuffade vi runt i göteborgs skärgård. En jättemysig tur, som jag verkligen rekommenderar! Men ett ombyte med varma kläder är bra att ha för när solen började gå ner var det rätt kallt. Ut...

Av Josefin - 18 juli 2011 14:49

    Tog en tur med vovvarna till Amundön, där det blev bus och bad en stund. Buster hittade en gammal fotboll på promenaden igår så den fick hänga med idag. Tyvärr fick bollen inte leva så länge...       Försökte ta lite nya kort på C...

Av Josefin - 13 juli 2011 15:46

  Vilka fantastiska dagar vi har haft i Lidköping och på Kållandsö! Vi började vår resa med att åka direkt ut till Läckö Slott. Incheckningen var inte förren kl.14 så vi passade på att njuta av vädret... Crim fick sig ett svalkande dopp oxå     ...

Av Josefin - 10 juli 2011 21:37

  Jag, Buster och en vän tog oss ut till Amundön idag och njöt av en fantastiskt eftermiddagsol! Faktiskt första gången jag var där, men lär återkomma hit för det var helt underbart..     Buster njöt av att få vara med utan liten och det lo...

Av Josefin - 9 juli 2011 15:30

Denna soliga dag började med en promenad runt Ansgarskyrkan! Vädret har verkligen varit kalas för både hundar och folk, strålande sol men inte allt för varmt och en härlig bris  . Så vi tog bilen och åkte ner mot Särö där vi hittade en krog vid havet...

Ovido - Quiz & Flashcards