Direktlänk till inlägg 19 juli 2008

Fynd och spårdag...

Av Josefin - 19 juli 2008 18:18

Idag tog vi en tur mot Slussen för att gå på utförsäljning hos en privatperson. Mor hade läst en annons om detta och vi åkte mest för att ta en utflykt.. 


Jag hittade en polermaskin, och om det var ok pris kunde det ju vara värt med en egen, nu när jag ska vaxa bilen oftare än innan ;) Gick och fråga och höll på att sätta i halsen när han sa: -Ja, vad sägs om en tjuga? (!!) Jag slog till, om ni undra... Gick runt och kikade och på väggen hänger något som liknade ett Baggenbälte..jovisst där hängde ett med två linor i. Med andan i halsen frågade jag åter farbron om pris, (vet ju att dessa går runt 700kr i affären). -Ja, en tia blir väl bra, säger farbron och jag undrar om han vet vad de kostar..?? Så för 35kr fick jag en polermaskin, ett Baggenbälte och en skopa till hundmaten. Jag e supernöjd! Mor fyndade en ryamatta, mangelkorg, en bägare och ett pussel, allt för 180kr! 


Jag som skulle ägnat dagen med Gul, det blev inte mycket av det tyvärr. Vädret har varit så skumt, ösregn och solsken omvartannat. Sen har lusten att träna inte infunnit sig. Men jag la ett spår iaf, som gick ok. Han gick inte i spårkärnan och vimsa endel, men han hittar ju till slutet och han har varit så nöjd ändå, han fick bära bollen ända hem! Får se hur vädret är senare, kanske det blir en snabbis lydnad på Orust BK sent ikväll????


Mina hundar har fått äta Pedigree hundmat från ICA ikväll, jag hade helt missat en dags ranson mat. Åker hem i morgon efter frukost, så det får överleva :) Nä, vad sägs om varma mackor, sallad och tzatiski? Det är iaf vad jag ska slänga ihop nu....

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Josefin - 21 juli 2011 15:13

     Igår tog vi en tripp med denna ångbåten, i tre timmar tuffade vi runt i göteborgs skärgård. En jättemysig tur, som jag verkligen rekommenderar! Men ett ombyte med varma kläder är bra att ha för när solen började gå ner var det rätt kallt. Ut...

Av Josefin - 18 juli 2011 14:49

    Tog en tur med vovvarna till Amundön, där det blev bus och bad en stund. Buster hittade en gammal fotboll på promenaden igår så den fick hänga med idag. Tyvärr fick bollen inte leva så länge...       Försökte ta lite nya kort på C...

Av Josefin - 13 juli 2011 15:46

  Vilka fantastiska dagar vi har haft i Lidköping och på Kållandsö! Vi började vår resa med att åka direkt ut till Läckö Slott. Incheckningen var inte förren kl.14 så vi passade på att njuta av vädret... Crim fick sig ett svalkande dopp oxå     ...

Av Josefin - 10 juli 2011 21:37

  Jag, Buster och en vän tog oss ut till Amundön idag och njöt av en fantastiskt eftermiddagsol! Faktiskt första gången jag var där, men lär återkomma hit för det var helt underbart..     Buster njöt av att få vara med utan liten och det lo...

Av Josefin - 9 juli 2011 15:30

Denna soliga dag började med en promenad runt Ansgarskyrkan! Vädret har verkligen varit kalas för både hundar och folk, strålande sol men inte allt för varmt och en härlig bris  . Så vi tog bilen och åkte ner mot Särö där vi hittade en krog vid havet...

Ovido - Quiz & Flashcards