Direktlänk till inlägg 11 juni 2008

2 dagar kvar...

Av Josefin - 11 juni 2008 15:46

Då har vi varit upp hos polisen i Borås....


Direkt när vi kom upp var det bara ut och rasta och sen fick jag och Buster vara med på deras lydnadsträning. Han gick hyfsat för att komma direkt ut på ny plan med nya hundar och allt. Efter lydnaden la vi en plats, där Buster reste sig :( Tror han blev osäker för han låg många minuter innan han reste sig. Positivt var att han iaf sprang till mig och inte till någon annan hund, som jag varit mest rädd för..


Körde ett lydnadspass en och en efteråt, Buster gick USELT och kollade in allt annat samt på de som stod och titta på. Kändes inget vidare kan jag meddela... Efter en fika tog vi och körde skyddet med blandat resultat även där.


Men efter en stund fick jag åter ta ut mr gul och köra, det gick bättre men han reste sig åter på platsen. Ställde mig nära och berömde mycket och han låg kvar. Störningen blev för stor då hunden brevid rörde sig och gnydde och föraren korrigera... Lydnaden blev bättre men pga av löpfläckar i gräset fanns inte framförg. Bara näsan i backen och gick i cirklar, ghaaa! Prövade att koppla loss och tog fram bollen, då gick han mycket bättre igen....

Sista skyddspasset blev riktigt bra med två klockrena släppanden och ingångar, så vi slutade där...


Även om det inte gick toppen, fick jag bra tips för fortsatt träning och vi var välkomna upp fler onsdagar! Jättebra killar som jobbat länge med hund och som hade bra metoder och lätt att förmedla till mig som förare. Det vi brister på är ju nya miljöer och brist i ledarskapet, inget nytt för mig :) Det är att försöka träna på så mycket olika platser med hundar och människor överallt. Jag tror att en hundkurs inte är dumt för Buster, så han fattar att han måste lyda även på nya platser och om det är hundar runt om... Tur att vi anmält oss till tävlinglydnad i höst :)


På fredag känns det som det kan gå hur som helst. Om han inte får några direkta störningar, fixar vi lydnaden. Platsen kan gå om han är lugn och om inte någon av de andra hundarna gör något. Skyddet ligger chansen på 50/50, bara han biter, släpper och kommer in på fot så klarar vi det...


Visst, inga bra förutsättningar, men jag hoppas ändå att vi klarar det...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Josefin - 21 juli 2011 15:13

     Igår tog vi en tripp med denna ångbåten, i tre timmar tuffade vi runt i göteborgs skärgård. En jättemysig tur, som jag verkligen rekommenderar! Men ett ombyte med varma kläder är bra att ha för när solen började gå ner var det rätt kallt. Ut...

Av Josefin - 18 juli 2011 14:49

    Tog en tur med vovvarna till Amundön, där det blev bus och bad en stund. Buster hittade en gammal fotboll på promenaden igår så den fick hänga med idag. Tyvärr fick bollen inte leva så länge...       Försökte ta lite nya kort på C...

Av Josefin - 13 juli 2011 15:46

  Vilka fantastiska dagar vi har haft i Lidköping och på Kållandsö! Vi började vår resa med att åka direkt ut till Läckö Slott. Incheckningen var inte förren kl.14 så vi passade på att njuta av vädret... Crim fick sig ett svalkande dopp oxå     ...

Av Josefin - 10 juli 2011 21:37

  Jag, Buster och en vän tog oss ut till Amundön idag och njöt av en fantastiskt eftermiddagsol! Faktiskt första gången jag var där, men lär återkomma hit för det var helt underbart..     Buster njöt av att få vara med utan liten och det lo...

Av Josefin - 9 juli 2011 15:30

Denna soliga dag började med en promenad runt Ansgarskyrkan! Vädret har verkligen varit kalas för både hundar och folk, strålande sol men inte allt för varmt och en härlig bris  . Så vi tog bilen och åkte ner mot Särö där vi hittade en krog vid havet...

Ovido - Quiz & Flashcards