Direktlänk till inlägg 5 juni 2008

Fredagen den trettonde...turdag eller otursdag?

Av Josefin - 5 juni 2008 16:26

Tack M för ditt inlägg, du vet ju hur det är... 


Fredagen den 13, alltså nästa vecka ska jag köra upp Buster. Känns inget

vidare, eftersom ingen tror på oss och Buster inte klar. Men påtryckningarna från jobbet gör att företaget handlar i ren desperation utan någon tanke på mig eller min hund. Så med alla värsta tänkbara möjligheter ska jag åka till polisen och köra upp. Gråtit  så mycket det sista att jag tillochmed funderar på om jobbet är värt allt? Eftersom T nu beställt uppkörning känner sig min tränare överkörd och ställer inte upp att hjälpa mig. Jag kan förstå att han gör det, men det är jag och Buster som får betala priset...


Så allt känns just nu bara skit, pratat med flera och bett om hjälp...men än så länge har ingen kunnat. Sista hoppet är kenneln som jag hoppas kan hjälpa mig med skyddet en dag iaf. Åker upp till mamma i helgen, bort från allt och tränar lydnaden stenhårt på Orust BK. Eftersom ingen tror att jag kommer klara en uppkörning, finns det inga förväntningar... Jag ska åka upp och göra mitt bästa iaf, mer kan jag inte begära varken från mig själv eller Buster. Men hjälp från vänner kan jag hinna öva platsliggning i grupp, sen ber jag till högre makter att jag klarar mig. Hade varit skönt att snäppa alla som inte tror på mig på näsan :) Hade varit skönt att slippa all denna press och stress, för ärligt talat har jag inte mycket kvar att ge nu...


Ska försöka tänka positiv, träna positiv lydnad så svetten rinner! Vi ska ut och visa de J-LARNA!!!! 


Går det, så går det!


Snälla..håll tummarna..vi behöver all hjälp!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Josefin - 21 juli 2011 15:13

     Igår tog vi en tripp med denna ångbåten, i tre timmar tuffade vi runt i göteborgs skärgård. En jättemysig tur, som jag verkligen rekommenderar! Men ett ombyte med varma kläder är bra att ha för när solen började gå ner var det rätt kallt. Ut...

Av Josefin - 18 juli 2011 14:49

    Tog en tur med vovvarna till Amundön, där det blev bus och bad en stund. Buster hittade en gammal fotboll på promenaden igår så den fick hänga med idag. Tyvärr fick bollen inte leva så länge...       Försökte ta lite nya kort på C...

Av Josefin - 13 juli 2011 15:46

  Vilka fantastiska dagar vi har haft i Lidköping och på Kållandsö! Vi började vår resa med att åka direkt ut till Läckö Slott. Incheckningen var inte förren kl.14 så vi passade på att njuta av vädret... Crim fick sig ett svalkande dopp oxå     ...

Av Josefin - 10 juli 2011 21:37

  Jag, Buster och en vän tog oss ut till Amundön idag och njöt av en fantastiskt eftermiddagsol! Faktiskt första gången jag var där, men lär återkomma hit för det var helt underbart..     Buster njöt av att få vara med utan liten och det lo...

Av Josefin - 9 juli 2011 15:30

Denna soliga dag började med en promenad runt Ansgarskyrkan! Vädret har verkligen varit kalas för både hundar och folk, strålande sol men inte allt för varmt och en härlig bris  . Så vi tog bilen och åkte ner mot Särö där vi hittade en krog vid havet...

Ovido - Quiz & Flashcards