Direktlänk till inlägg 8 april 2008

Äntligen får Buster bita i ärmen =0)

Av Josefin - 8 april 2008 18:51

Härligt med två dagars ledighet och en massa hundträning!


I måndags klev vi upp och åkte direkt till fältet, gick mycket bra med träningen där. Körde först uppletande med tre föremål, och han var jätteduktig! Körde genom lydnaden och allt sitter förutom detta j-kl framförgåendet :( Han gick riktigt bra på linförigheten, förutom dåliga positioner på vänster om. Mitt fel...som vanligt..kom på att jag går mer höger svängar på träning än vänster, hahaha! Men T var ändå positiv och sa (äntligen) att vi kunde börja med skyddet dagen därpå, jaaaaaaaaaaaaa!


Så idag var det premiär för oss på fältet och det gick hyfsat bra. Han är ju så taggad, hahaha. Körde fotgående fram och tillbaka förbi planket, visitationer, transporter och bett med bevakning. Han har återigen blivit slö med släppandet men tror det kommer släppa i samband med träningen. Han lyssnade mycket bättre på mina korrigeringar och transporterna är bättre, men vi har mycket kvar. Det positiva var att han inte gick ifrån mig under transporten för att bita i figgen :) Det kändes så skönt att få börja med detta iaf, för det innebär att uppkörningen snart är här!!! Nu måste jag traggla framförgåendet. Fick lite tips från T och jag har nog gjort lite fel med momentet och därför gjort Buster osäker. Buster var överlycklig i att få bita i ärmen och jag kan lova att hans entusiasm inte är svår att missa... Hela hunden är på helspänn, när han väl fick vinna ärmen var han såå lycklig!  


Det som gick sämre idag var platsen där han reste sig tre (!!!) ggr.... Hela hunden var osäker på momentet idag, men så är det ju.. Bara å träna mer på det, så han blir trygg. Han låg under skotten iaf, så det var ju bra. Körde även ett uppletande idag och det gick hyfsat, det sluta med ett blodigt finger på matte.. När Buster skulle lämna över batongen (som var ett av föremålen) fick han för sig att ta den igen och mitt finger satt helt plötsligt i Busters mun... Jaja, blodet rann och efter en skarp tillsägelse återgick vi till utskick...och han flög ut för att leta igen som om inget hänt :) Matte har nu X antal sår och ett blåmärke efter Busters slafsiga överlämnanden.


Blev alltså en riktigt bra hundträningsdag och nu ligger båda utslagna på golvet. Ska ta en vända imgn innan jobbet med, för nu jäklar ska vi komma närmre uppkörning :) Hihi, ni skulle höra hur det snarkas här bakom mig....


Det blev ingen objektsträning idag, dels pga av att jag behöver ha en dag hemma. Igår efter träningen åkte vi till S och åt lasange, kolla på 27 dresses..helt ok. Men det blev återigen inte mkt tid att bara vara hemma.  Sen blir det ju samma övningar varje gång vi är där och jag har varit på varje träning sen Buster kom. Tänkte låta vovvarna sova och smälta maten nu, sen tar vi en härlig skogspromenad istället...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Josefin - 21 juli 2011 15:13

     Igår tog vi en tripp med denna ångbåten, i tre timmar tuffade vi runt i göteborgs skärgård. En jättemysig tur, som jag verkligen rekommenderar! Men ett ombyte med varma kläder är bra att ha för när solen började gå ner var det rätt kallt. Ut...

Av Josefin - 18 juli 2011 14:49

    Tog en tur med vovvarna till Amundön, där det blev bus och bad en stund. Buster hittade en gammal fotboll på promenaden igår så den fick hänga med idag. Tyvärr fick bollen inte leva så länge...       Försökte ta lite nya kort på C...

Av Josefin - 13 juli 2011 15:46

  Vilka fantastiska dagar vi har haft i Lidköping och på Kållandsö! Vi började vår resa med att åka direkt ut till Läckö Slott. Incheckningen var inte förren kl.14 så vi passade på att njuta av vädret... Crim fick sig ett svalkande dopp oxå     ...

Av Josefin - 10 juli 2011 21:37

  Jag, Buster och en vän tog oss ut till Amundön idag och njöt av en fantastiskt eftermiddagsol! Faktiskt första gången jag var där, men lär återkomma hit för det var helt underbart..     Buster njöt av att få vara med utan liten och det lo...

Av Josefin - 9 juli 2011 15:30

Denna soliga dag började med en promenad runt Ansgarskyrkan! Vädret har verkligen varit kalas för både hundar och folk, strålande sol men inte allt för varmt och en härlig bris  . Så vi tog bilen och åkte ner mot Särö där vi hittade en krog vid havet...

Ovido - Quiz & Flashcards