Direktlänk till inlägg 12 februari 2008

Objektsträning...

Av Josefin - 12 februari 2008 22:34

Det gick riktigt bra idag, vi var sex stycken tappra som kom. Vi delade upp oss i två grupper, så vi hann och köra riktigt många ggr. Buster fick köra hela fyra ggr så han är en trötter nu :)


Första gången blev koppelsök med två gömda figuranter. Kände redan från början att han var med mer idag än förra gången. När han hittade en så var markeringen inte att ta miste på... Ut i 180km/h i fullt koppel in i rummet och hoppa upp på personen innan han backar ut och skäller...kul för personen (???)...


Andra gången fick han leta lös och även här var han med mycket mer med nosen! Mina kollegor hade verkligen gjort det lurit för honom, hihi. Han fick jobba för att hitta de!


Tredje gången var vi på en ny våning och jag körde koppel på. Även nu hade kollegorna hittat skumma ställen att gömma sig på. Vi letade ett bra tag innan vi hitta första. Fick gå tillbaka då han missat en på vägen. Detta kan ha varit mitt fel då han gick in i det rummet men jag tog ut han för tidigt.... En lärdom..lita på din hund!!!


Fjärde gången blev ett lös sök på en större mörkare  yta. I detta rummet finns en trätrappa som är lite konstig. Det finns även jättestora ventilationstrummor med vaddering på. Nedanför trappan är det en större lokal med en massa konstiga grejor och det är ingen plan yta. En kollega satt där nere och väntade.. Buster har verkligen inga större problem i miljön... Han dundra upp i trappan, ner i skrymslen och vrår utan några problem! Han var het på gröten och såg inte att man kunde gå vidare efter trappan åt andra hållet, så jag gick med honom upp på trappan och väntade ut honom. Då fick han vittring på min kollega och hoppa upp med tassarna på trumman för att kolla var hon var. Han gick ut och bevaka duktigt och med bollen i munnen sprang han inte tillbaka i trappan utan tog vägen över ventilationstunnorna istället...hm...


Jag är väldigt nöjd över hans prestationer ikväll!


Efter träningen åkte E och jag till grillen för en god middag! Gott var det och nu är det soffan ett tag innan det är dags att krypa ner under täcket.. Hundarna sover redan :)


Nattis!

 
 
Jeanette & Cross

Jeanette & Cross

14 februari 2008 15:15

Hej Hej.. !
Kul att det går så bra för er.. !! :)

Hur jag hittade hit..? Jo, via kennel Vakta:s sida... Brukar kika runt lite och vips hamnade jag här.. :)
Jag bor ju i Jönköping och visst är vi några som kör... Fast lite långt kanske.. ;)
Lycka till med träningen och allt annat.
/ Jeanette och Cross

http://www.nogg.se/krokasmedenscross

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Josefin - 21 juli 2011 15:13

     Igår tog vi en tripp med denna ångbåten, i tre timmar tuffade vi runt i göteborgs skärgård. En jättemysig tur, som jag verkligen rekommenderar! Men ett ombyte med varma kläder är bra att ha för när solen började gå ner var det rätt kallt. Ut...

Av Josefin - 18 juli 2011 14:49

    Tog en tur med vovvarna till Amundön, där det blev bus och bad en stund. Buster hittade en gammal fotboll på promenaden igår så den fick hänga med idag. Tyvärr fick bollen inte leva så länge...       Försökte ta lite nya kort på C...

Av Josefin - 13 juli 2011 15:46

  Vilka fantastiska dagar vi har haft i Lidköping och på Kållandsö! Vi började vår resa med att åka direkt ut till Läckö Slott. Incheckningen var inte förren kl.14 så vi passade på att njuta av vädret... Crim fick sig ett svalkande dopp oxå     ...

Av Josefin - 10 juli 2011 21:37

  Jag, Buster och en vän tog oss ut till Amundön idag och njöt av en fantastiskt eftermiddagsol! Faktiskt första gången jag var där, men lär återkomma hit för det var helt underbart..     Buster njöt av att få vara med utan liten och det lo...

Av Josefin - 9 juli 2011 15:30

Denna soliga dag började med en promenad runt Ansgarskyrkan! Vädret har verkligen varit kalas för både hundar och folk, strålande sol men inte allt för varmt och en härlig bris  . Så vi tog bilen och åkte ner mot Särö där vi hittade en krog vid havet...

Ovido - Quiz & Flashcards