Direktlänk till inlägg 7 februari 2008

Nedstämd..

Av Josefin - 7 februari 2008 18:17

Dagen började bra med att min vän E ringde och frågade om vi skulle ta en promenad. Alldelles för längesedan vi sågs så det var väldigt trevligt :) Vi åkte till tv-masten och Buster fick träffa E-s flatcoated retriver Maja. Det var kärlek vid första ögonkastet och de sprang och lekte hela promenaden. Yenna höll sig som vanligt vid min sida och lät ungdomarna leka :) Efter en timmes knatande köpte vi kanelbullar och kakor och åkte hem till E och fikade. Underbart väder med trevligt sällskap..härligt!


Åkte direkt ut till fältet och där började mina beskymmer direkt. Hann knappt ut på plan förrän en hund slet sig och ville fram till Buster och leka... Inget hände men retningen blev så stor för Buster att vi inte hade någon kontakt ihop...ALLS! Vi skulle öva att gå linförighet förbi skärmen med en person ståendes bakom. Det ända jag kan säga är att det var ren katasrof, linförighet var det inte iaf. Buster kör med mig och tog mig inte på allvar alls. Vi kämpa och slet och det blev inget av nått... Vi samlades för att prata hur jag skulle göra istället, men inget ville sig idag :( Nä, känner mig totalt j-la misslyckad idag med min insats. Pratade med de andra och fick lite tips på hur jag ska få hans uppmärksamhet, jag ger mig inte! Får helt enkel börja om med allt.


Pratade om nolltolerans och jag får bli bättre på det, för detta funkar ju inte. Här hemma är han ju bättrre men spelar ofta oförstående. NÄ, från och med nu är nej NEJ med en gång... Vi SKA fixa kontakten och gläden måste komma tillbaka. Nu ska jag köra positiva kontaktövningar varje dag. Ska öva min röst så han senare bara reagerar på den och jag slipper korrrigeringar. Jag vill och jag kan...Jag vill och jag kan... Känner att jag nu skulle behöva 10 ton positiv energi för att lyckas :( Ska öva varje dag nästa vecka, så hoppas jag att vi blir ett bättre team på vägen...


Nä, idag känner jag mig som en usel hundförare som inte har något positivt att ge min hund när vi tränar. Jag vill ju bli den han bara vill vara med och att retningarna runt om inte är lika viktiga som hans matte. Idag är vi långt därifrån och vägen dit känns lång och tung idag. Missförstå mig inte, jag ger inte upp. Vi ska komma dit en dag, jag har bara haft honom i en månad och jag är inte så erfaren att jag skulle kunnat nått längre. Men visst känns det tungt när man ser hur dåligt ledarskap man har.... Jag är villig att inse det och nu kan jag bara bli bättre, jag ska fråga, ta mer hjälp, och lära mig en massa på vägen för att bli den där som Buster inte vill ta ögonen ifrån....


Vänta bara.....

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Josefin - 21 juli 2011 15:13

     Igår tog vi en tripp med denna ångbåten, i tre timmar tuffade vi runt i göteborgs skärgård. En jättemysig tur, som jag verkligen rekommenderar! Men ett ombyte med varma kläder är bra att ha för när solen började gå ner var det rätt kallt. Ut...

Av Josefin - 18 juli 2011 14:49

    Tog en tur med vovvarna till Amundön, där det blev bus och bad en stund. Buster hittade en gammal fotboll på promenaden igår så den fick hänga med idag. Tyvärr fick bollen inte leva så länge...       Försökte ta lite nya kort på C...

Av Josefin - 13 juli 2011 15:46

  Vilka fantastiska dagar vi har haft i Lidköping och på Kållandsö! Vi började vår resa med att åka direkt ut till Läckö Slott. Incheckningen var inte förren kl.14 så vi passade på att njuta av vädret... Crim fick sig ett svalkande dopp oxå     ...

Av Josefin - 10 juli 2011 21:37

  Jag, Buster och en vän tog oss ut till Amundön idag och njöt av en fantastiskt eftermiddagsol! Faktiskt första gången jag var där, men lär återkomma hit för det var helt underbart..     Buster njöt av att få vara med utan liten och det lo...

Av Josefin - 9 juli 2011 15:30

Denna soliga dag började med en promenad runt Ansgarskyrkan! Vädret har verkligen varit kalas för både hundar och folk, strålande sol men inte allt för varmt och en härlig bris  . Så vi tog bilen och åkte ner mot Särö där vi hittade en krog vid havet...

Ovido - Quiz & Flashcards