Direktlänk till inlägg 20 januari 2008

Snart hemgång..

Av Josefin - 20 januari 2008 11:39

Då var det snart dax att åka hem till lägenheten, ska passa på att äta hos mor innan ;) Tänkte svänga förbi ica, så att det bara blir att slappa ikväll. Tänkte ta en lång promenad med vovvarna sent ikväll, då är det inga folk ute och de kan springa fritt :)


Buster har varit väldigt duktig inatt, han har sovit hela natten! Han kom igång på morgonen, men då ville jag sova en halvtimme till så jag skicka honom till korgen, vilket han faktiskt acceptera (!!).


Var ute i skogen och Buster ville gärna jaga, men så fort han vädrade tog jag en pinne och lockade till kamp. Han är såklart inte sen att komma då :) Tränade "stilla, loss" och det börjar arta sig. Han e seg på loss kommandot, så måste hitta ett bättre träningssätt där....Höll på så hela promenaden, så fort han vädra blev det gööör kul hos matte... Hoppas detta kan bidra med något bra, det funkade idag iaf! Yenna ville oxå kampa (!!!) och hon börjar verkligen bli helt galen...hon släpper inte i första taget! Min lilla kamptjej...så rörd man blir ! Men så brukar ju Buster komma i 200km/h å då släpper hon ibland i ren överlevnad :) Men hon blir tuffare å tuffare.... Hon börjar säga åt honom och jag berömmer henne, hon blir så stolt...svansen blir så hög! Buster har inte försökt på att tuffa sig mot henne mer, jag har låtit henne få vissa fördelar, som tex. ligga i sängen. Han har inga invändningar faktiskt, han får så mkt gos annars!


Prövade att göra en uppletande ruta, den blev inte så stor men helt ok. La ut ganska många förmål eftersom Buster var helt vild i bilen, han verkade ha gjort detta innan. Han gjorde ett hyfsat bra jobb, men har sådana frivarv när han hittat en leksak. Fick in honom ibland så han kunde överlämna. I slutet blev det lite strul då han fick vädring på nått helt annat än leksaker å försökte dra. Fick tillbaks honom och satte han vid rutan. Han satt kvar medans jag visade vilken rolig grej som fanns i rutan istället, släppte på honom och han letade fint upp den, men så kom han ihåg "skogen" och släppte saken...  Jag sprang dit och lekte med den själv, då blev han lite paff, men han fick den inte utan den las tillbaka i bilen, han blev allt lite missnöjd.. Så går det när man inte vill leka med matte! Prövade köra med Yenna oxå, hon hitta två föremål, men blev hel plötsligt osäker och vågade inte gå ut i rutan. Satte henne och spang ut och visade föremålet. Släppte på henne igen och hon tog grejen... Hon blev glad igen och jag avbröt där.


Började lite smått introducera klickern idag. Får nog köpa bacon eller nått extra gott, för frolic funka sådär. Han lyssna iaf till klickandet men frolicen kunde nästan kvittat, han hämta trossen istället... Ska kolla på ica idag, sen tänkte jag köra på en stund varje dag... Se om ärthjärnan fattar ;)


Nu ligger de och vilar :)





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Josefin - 21 juli 2011 15:13

     Igår tog vi en tripp med denna ångbåten, i tre timmar tuffade vi runt i göteborgs skärgård. En jättemysig tur, som jag verkligen rekommenderar! Men ett ombyte med varma kläder är bra att ha för när solen började gå ner var det rätt kallt. Ut...

Av Josefin - 18 juli 2011 14:49

    Tog en tur med vovvarna till Amundön, där det blev bus och bad en stund. Buster hittade en gammal fotboll på promenaden igår så den fick hänga med idag. Tyvärr fick bollen inte leva så länge...       Försökte ta lite nya kort på C...

Av Josefin - 13 juli 2011 15:46

  Vilka fantastiska dagar vi har haft i Lidköping och på Kållandsö! Vi började vår resa med att åka direkt ut till Läckö Slott. Incheckningen var inte förren kl.14 så vi passade på att njuta av vädret... Crim fick sig ett svalkande dopp oxå     ...

Av Josefin - 10 juli 2011 21:37

  Jag, Buster och en vän tog oss ut till Amundön idag och njöt av en fantastiskt eftermiddagsol! Faktiskt första gången jag var där, men lär återkomma hit för det var helt underbart..     Buster njöt av att få vara med utan liten och det lo...

Av Josefin - 9 juli 2011 15:30

Denna soliga dag började med en promenad runt Ansgarskyrkan! Vädret har verkligen varit kalas för både hundar och folk, strålande sol men inte allt för varmt och en härlig bris  . Så vi tog bilen och åkte ner mot Särö där vi hittade en krog vid havet...

Ovido - Quiz & Flashcards