Direktlänk till inlägg 19 januari 2008

Buster Bus!

Av Josefin - 19 januari 2008 17:05

Idag har Buster varit helt galen och jag fick mig ett spel på honom till slut! Antar att M sitter och ler i smyg nu, förstår att det är lugnt hemma  :)

Visst var jag beredd på att han skulle testa mig mkt nu, men inte så här... Det hela började igår kväll när han flög ihop med Yenna över en leksak, det hände inget för båda gav sig när jag röt till! Jag märker att han har mkt hormoner som spökar i kroppen. Dessa kulor, vad gör de för nytta..?? Han stack i skogen tre ggr idag... När jag försökte kalla in honom visade han mig fingret och stack igen.. Vi hade ett allvarligt snack efteråt! När vi senare skulle in var det avtorkning av tassar, ett enkelt stanna räckte förut men inte nu. Han skulle inte stanna utan in till köket,där mamma lagade mat. Fick säga åt han ordentligt, när han väl fatta att han inte skulle vinna så gick det.. Jag var helt slut efter 5min torkning av tassar....


Har döpt Buster till vandraren inomhus då han måste ha koll på allt! Har fått tvinga honom att lägga sig, även här har vi olika åsikter. Men han börjar ge sig lite fortare nu... Måste öva kontaktövningar och toleransövningar hela tiden . Han måste vänta på varsågod innan han får äta. Har testat han lite (hihi) och han blir så upprörd när han får vänta några sekunder för länge...

Att gå in/ut dörrar har jag oxå börjat med pga av att han är som en ångvält. Han välter allt som är ivägen, det vill säga Yenna.. Stackar´n har det inte lätt nu, men jag vet att detta kommer bli bra (om några månader eller år).... Just nu tänker jag han är inte ens 2år, bla, bla.


Men det är väl så, hur jobbig han än är så tycker jag så mkt om honom. Han är världens gosigaste hund som ska ligga i knät och vill bli kliad hela tiden! Jag ska ta mig över den här tröskeln tillsammans med Buster och jag vet att han kan bli en kanon hund! Träning, träning och träning behövs och en j-la massa tålamod... HAN ÄR INTE ENS 2ÅR...HAN ÄR INTE ENS 2ÅR....


Om M eller någon annan har tips på bra övningar, give it to me!

 
 
Ingen bild

Erika

20 januari 2008 07:01

Själv får jag sitta, han är bara 7,bara 7 någon gång ska han nog bli vuxen han också..;)

 
Madelene m 4fotingar

Madelene m 4fotingar

20 januari 2008 07:37

hehe, låter verkligen som du inte är arbetslös iaf =)

kulorna är väl bara att skänka till välgörande...han ska ju inte gå i avel.

Tips på en bra övning...
Sätt dig på golvet och ropa på hunden.
Vänd upp och ner på hunden så han ligger på rygg i din famn. Låt honom ligga där och mys med honom. Börjar han spratla så håll i frambenen, låt inte han få bestämma när han får kliva upp. När DU bestämt att du är klar, lös upp det hela med en godis.
Väldigt bra övning för att dels visa lite dominans ( att han ska lite på att du har koll på situationen runt om när han ligger i ett utsatt läge och att du bestämmer när han får kliva upp).
Sedan kan du ta med denna övning till en apellplan, där kommer hunden verkligen få lära sig att lita på dig då det kommer att låta runt omkring.
Bra övning att ha för kloklippning och hantering också.
Använd inga ord när du gör övningen, var helt tyst och börja övningen någonstans där ni får va i fred.

Tror att mkt kommer ge sig när du kommer igång med lydnaden på honom.
Lek mycket med honom, det skapar en starkare relation till hunden och ett förtroende.

Önskar dig nu alla lycka till med BusBuster!

http://www.maddebeaneo.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Josefin - 21 juli 2011 15:13

     Igår tog vi en tripp med denna ångbåten, i tre timmar tuffade vi runt i göteborgs skärgård. En jättemysig tur, som jag verkligen rekommenderar! Men ett ombyte med varma kläder är bra att ha för när solen började gå ner var det rätt kallt. Ut...

Av Josefin - 18 juli 2011 14:49

    Tog en tur med vovvarna till Amundön, där det blev bus och bad en stund. Buster hittade en gammal fotboll på promenaden igår så den fick hänga med idag. Tyvärr fick bollen inte leva så länge...       Försökte ta lite nya kort på C...

Av Josefin - 13 juli 2011 15:46

  Vilka fantastiska dagar vi har haft i Lidköping och på Kållandsö! Vi började vår resa med att åka direkt ut till Läckö Slott. Incheckningen var inte förren kl.14 så vi passade på att njuta av vädret... Crim fick sig ett svalkande dopp oxå     ...

Av Josefin - 10 juli 2011 21:37

  Jag, Buster och en vän tog oss ut till Amundön idag och njöt av en fantastiskt eftermiddagsol! Faktiskt första gången jag var där, men lär återkomma hit för det var helt underbart..     Buster njöt av att få vara med utan liten och det lo...

Av Josefin - 9 juli 2011 15:30

Denna soliga dag började med en promenad runt Ansgarskyrkan! Vädret har verkligen varit kalas för både hundar och folk, strålande sol men inte allt för varmt och en härlig bris  . Så vi tog bilen och åkte ner mot Särö där vi hittade en krog vid havet...

Ovido - Quiz & Flashcards